ברוב גדול: פריז אסרה השכרת קורקינטים חשמליים
עיריית פריז קיימה הצבעה בנוגע פעילות של חברות קורקינטים שיתופיים. שיעור גבוה של מבוגרים וקשישים הצביעו נגד הקורקינטים. ראש העיר התחייבה לכבד את תוצאות ההצבעה. 90% מהמצביעים הצביעו בעד הפסקת הפעילות של חברות הקורקינטים השיתופיים בעיר
- יענקי פרבר
- י"ב ניסן התשפ"ג
רוב מכריע של תושבי פריז הצביע להוציא קורקינטים חשמליים להשכרה מרחובות הבירה הצרפתית, תוך פגיעה במפעילים וניצחון עבור פעילי בטיחות בדרכים. משאל העם פירושו שעיר האורות, שפעם הייתה חלוצה בשירותי קורקינטים חשמליים, אמורה להפוך לבירה האירופית הגדולה היחידה שמוציאה מחוץ לחוק קורקינטים שאפשר להזמין באפליקציות.
תושבי העיר התבקשו להצביע בעד או נגד במשאל שארגן ראש העיר אן הידלגו, כמעט 90% מהקולות הצביעו נגד, כך עולה מהתוצאות הרשמיות. "אנחנו שמחים. זה מה שאנחנו נלחמים בו במשך יותר מארבע שנים", אמר ארנו קילבסה, מייסד ארגון צדקה המייצג קורבנות של תאונות קטנועים חשמליים.
"כל הפריזאים אומרים שהם עצבניים על המדרכות, עצבניים כשהם חוצים את הכבישים. אתה צריך להסתכל לכל מקום", אמר קילבסה, שאשתו ובתו התינוקת נפגעו על ידי נהג קטנוע חשמלי, לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP. "בגלל זה הם הצביעו נגדם".
"אני מחויבת לכבד את בחירת הבוחרים, באופן טהור ופשוט", אמרה הידלגו לעיתונאים כשהצביעה ביום ראשון. התוצאות לא ישפיעו על קורקינטים חשמליים בבעלות פרטית, 700,000 נמכרו ברחבי צרפת בשנה שעברה, כך על פי נתוני משרד התחבורה.
"הם מסוכנים, גם למי שמשתמש בהם וגם להולכי רגל", אמרה לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP פרנסואה גרנייה, רופאה בת 68 שהצביעה ברובע התשיעי של הבירה. "והמשטרה אף פעם לא מתערבת".
חברת Yango WIND מסרה על החלטת משאל העם בפריז: "לא ניתן להשוות בין פריז וישראל בכל הנוגע לתחבורה הציבורית, העירונית ולתשתיות לכך. בפריז ישנן חלופות שבישראל עדיין אין, מה גם שהחלופות הקיימות בארץ בתחבורה הציבורית אינן זמינות כ-20% מהשנה. לא סתם שהיקפי הביקוש והשימוש בקורקינטים הולכים וגדלים, ואנו כל הזמן מוסיפים כלים, מעדכנים את תצורתם ואת מערכות ההפעלה שלהם. רק לאחרונה השקנו את הקורקינט החדש שלנו, שעיצובו ותצורתו מותאמים בדיוק לרוכב הישראלי ולעיר תל-אביב. הוא בטיחותי יותר, נגיש יותר והוא אינו מאפשר הרכבת יותר מנוסע אחד. בנוסף לכך, אנו כפופים לרגולציית שימוש ובטיחות המשווה את רוכבי הקורקינטים לנהגי יתר כלי הרכב. במקרים רבים, אנחנו גם מחמירים על תקנות הבטיחות הרגולטוריות".
עוד נמסר: "רוב מוחלט של התאונות ושל מטרדי הבטיחות והסביבה בארץ ובעולם, מגיעים מקורקינטים פרטיים, שאינם מפוקחים כלל, ומאפשרים נסיעה במהירות גבוה, גם על ידי ילדים או בני נוער חסרי ניסיון תחבורתי, בעוד אצלנו מחוייב הרוכב בהצגת רישיון נהיגה, המהירות מוגבלת והנסיעה לא מתאפשרת במקומות מסוכנים רבים או שהמהירות מופחתת משמעותית באיזורים הומי אדם. הקורקינטים של WIND, הם פתרון אחד מיני רבים שכל קבוצת יאנגו מספקת בכל הנוגע ל-"Last mile solutions". אנו נכנסים בדיוק בתווך שבין הרצוי והמצוי בתחבורה הישראלית. הציבור הישראלי מצביע ברגליו ומשתמש באותן פתרונות. מדובר בכלי תחבורה ירוק, מפוקח ובטוח, והורדה של קורקינטים ציבוריים תביא לעלייה בכמות הרכבים והקורקינטים הפרטיים על הכביש. אם מסתכלים על מודלים בעולם, מוטב ללמוד מלונדון ולא מפריז, שם אסרו את השימוש בקורקינטים פרטיים והנסיעה מותרת בכלים ציבוריים מפוקחים בלבד".
יאנגו היא תאגיד טכנולוגי, שמפעיל בין היתר את WIND (חברת קורקינט שיתופיים), אך גם את יאנגו דלי (קניות במשלוחים מהירים), יאנגו דליברי (שליחויות) ויאנגו מוניות.
הוספת תגובה
לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות