ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024
המבוגר האחראי

דרעי הוכיח שהוא חושב על טובת הכלל / דעה

בימים האחרונים דווח כי יו"ר ש"ס אריה דרעי ויתר על האפשרות להביא את חוק דרעי 2 למליאה, וכך למעשה ויתר על האפשרות להיות שר הבריאות ושר הפנים. בינתיים שני חברי כנסת מתוך הסיעה מכהנים כמ"מ שרי הפנים והבריאות. בכך הוכיח אריה דרעי כי לא סתם ראשי ממשלה ושרי ביטחון טוענים כי "דרעי עם שיקול דעת בישיבות ביטחוניות"

דרעי הוכיח שהוא חושב על טובת הכלל / דעה
נתניהו, דרעי וגלנט צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בעוד הרפורמה המשפטית מתמסמסת בגלל מחאות השמאל שגם השבוע מפגין ללא הפסקה, גם חוק דרעי 2 התמסמס, יו"ר ש"ס אריה דרעי החליט לוותר על כך, לאחר שהבין כי החוק יכול להביא להתנקשות בין הממשלה לבית המשפט העליון, ודרעי רצה למנוע משבר חוקתי.

ההחלטה מוכיחה דבר אחד, אריה דרעי הוא המבוגר האחראי, במשך שנים אומרים חברי קבינט בטחוני, שרי ביטחון וראשי ממשלה, כי אריה דרעי הוא קול שקול מאד ואחד הטובים שיש בישיבות ביטחוניות, והם צודקים, שוב הוכיח אריה דרעי כי טובת המדינה קודמת לטובתו, דרעי היה יכול להביא את חוק דרעי 2, אבל דרעי הבין כי עדיף להיות חכם ולא צודק.

על פי הדיווחים באתרי חדשות שונים, הקפאת החוק הגיעה בעקבות בקשתו של אריה דרעי עצמו, הוא החליט לא להעלות את החוק להצבעה. החוק אמנם אושר בוועדה לקריאה שניה ושלישית, אך הוא לא עלה להצבעה במליאת הכנסת.

האחריות של דרעי ליציבות הממשלה ושל יציבות מערכת הביטחון קיימת כל הזמן. ארי קלמן הכתב הפוליטי של 'בחדרי' חרדים, דיווח, כי לאורך הימים האחרונים התנהלו דיונים בתיווך חבר הכנסת אריה דרעי במטרה למנוע את פיטורי השר גלנט ממשרד הביטחון, לפי הפשרה סוכם כי גלנט יתנצל בפני ראש הממשלה שישאיר אותו בתפקידו.

תומכי ש"ס סומכים על אריה דרעי, אף תומך ש"ס לא יצביע למפלגה אחרת כי דרעי לא שר, בסופו של דבר אריה דרעי מנהל את המפלגה ביד רמה, הכול אצלו מחושב, מצביעי ש"ס מתעניינים בדברים חשובים יותר, פחות מפריע להם האם דרעי יהיה שר או לא יהיה, לאריה דרעי יש אחריות לאלפי ילדים במוסדות ש"ס, דרעי ויתר על הרבה דברים בחייו בשביל יציבות ואחריות, גם עכשיו דרעי הוכיח, שאם הוא צריך לשים את עצמו במקום הראשון או את טובת בוחריו, או טובת המחנה הלאומי, היא יברח באופציה של טוב המחנה הלאומי וטובת בוחריו.

חוק דרעי .אריה דרעי יואב גלנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}