עלייה של כ- 40% במספר נוסעי הרכבים שנהרגו בתאונות דרכים בערים
בירושלים נפגעו הכי הרבה נוסעי רכב בשנת 2013. מנכ"ל אור ירוק: "הכלל הבסיסי לנסיעה בטוחה ברכב היא לחגור חגורת בטיחות אשר הוכחה כמצילת חיים"
- אור ירוק
- י"ד אלול התשע"ד
21 נוסעי רכב שלא שימשו כנהגים, נהרגו בשנת 2013 בתאונות דרכים בערים, כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. מדובר על עלייה מדאיגה של כ- 40% במספר ההרוגים לעומת שנת 2012, במהלכה נהרגו 15 נוסעי רכב בתאונות דרכים ביישובים בישראל.
עוד עולה מהנתונים, כי בשנת 2013 נפגעו 4,151 נוסעי רכב שלא שימשו כנהגים בתאונות דרכים בתחום העירוני, עלייה של כ- 4% לעומת שנת 2012, בה נפגעו 4,014 נוסעים בתאונות דרכים. עוד נמצא, כי בשנת 2013 נפצעו באורח קשה 116 נוסעי רכב בתאונות דרכים בערים.
לפני כחודש, אישרה ועדת הכלכלה תקנה הקובעת כי מספר הנוסעים שיוסעו ברכב יהיה כמספר חגורות הבטיחות. כלומר אם יש שלוש חגורות בטיחות מאחור, ניתן יהיה להסיע עד שלושה אנשים. עד עתה החוק התיר להסיע מספר רב יותר של אנשים מאשר חגורות הבטיחות (תקנה 83ב'). המטרה: להפחית את מספר נוסעי הרכב שלא חגורים בחגורת בטיחות בכדי להפחית את מספר הנוסעים שנפגעים בתאונות דרכים.
שמואל אבואב מנכ"ל עמותת אור ירוק: "הכלל הבסיסי לנסיעה בטוחה ברכב היא לחגור חגורת בטיחות אשר הוכחה כמצילת חיים. חגורת בטיחות מתאימה קריטית במיוחד עבור ילדים, שעלולים לעוף בזמן תאונה מחוץ לרכב או לפגוע בעוצמה רבה בשאר הנוסעים שכן חגורים אם הוריהם לא חגרו אותם בחגורת בטיחות מתאימה. לאחר שנים של הפקרות, אישור התקנה הקובעת כי מספר הנוסעים ברכב מוגבל למספר החגורות ברכב, יאפשר למשטרה להגביר את האכיפה כנגד נהגים שמסיעים נוסעים לא חגורים בחגורת הבטיחות".
בירושלים נפגעו 314 נוסעי רכב בשנת 2013, נוסע אחד נהרג ו- 14 נפצעו באורח קשה.
בחיפה נפגעו 300 נוסעי רכב בשנת 2013, שני נוסעים נהרגו ושמונה נפצעו באורח קשה.
בתל אביב נפגעו 277 נוסעי רכב בשנת 2013, 13 נפצעו באורח קשה.
בבאר שבע נפגעו 218 נוסעי רכב בשנת 2013, שני נוסעים נהרגו וחמישה נפצעו באורח קשה.
באשדוד נפגעו 159 נוסעי רכב בשנת 2013, שני נוסעים נפצעו באורח קשה.
בפתח תקוה נפגעו 133 נוסעי רכב בשנת 2013, שני נוסעים נפצעו באורח קשה.
מנתוני עמותת אור ירוק, המבוססים על נתוני הלמ"ס עולה כי בכל שנה נהרגים בממוצע 33 בני אדם בתאונות דרכים שבהן הם לא היו חגורים בחגורת בטיחות או מרוסנים ורתומים בכיסאות מתאימים. עוד עולה מהנתונים כי בעשור האחרון נהרגו 45 ילדים (0-14) בתאונות דרכים לאחר שלא היו חגורים או מרוסנים במושבי בטיחות ונפגעו 3,350 ילדים מתוכם 168 באורח קשה.
מנתונים חדשים שמפרסמת המועצה האירופית לבטיחות בדרכים (ETSC) עולה כי 26% מהנוסעים מאחור לא חוגרים חגורת בטיחות. הנתונים מתפרסמים בדו"ח השוואתי לסיכום שנת 2012 ובו נמצאת ישראל במקום ה-13 מתוך 20 מדינות שנבדקו, כשרק שבע מדינות הציגו תוצאות נמוכות יותר. המועצה מעריכה כי בשנת 2012 נחסכו חייהם של 8,900 בני אדם בשל שימוש בחגורות בטיחות, ואילו חייהם של 900 בני אדם היו יכולים להינצל לו 99% מהאנשים ברכב היו חגורים בחגורת בטיחות.
מנתוני עמותת אור ירוק המבוססים על נתוני משטרת ישראל עולה כי בשנת 2012 נרשמו כ-50 אלף דוחות בגין אי שימוש באביזרי בטיחות. מדובר בירידה חדה של 76% במספר הדוחות ביחס שלנתוני שנת 2011.
תגובות
{{ comment.number }}.
הגב לתגובה זו
{{ comment.date_parsed }}
{{ comment.num_likes }}
{{ comment.num_dislikes }}
{{ reply.date_parsed }}
{{ reply.num_likes }}
{{ reply.num_dislikes }}
הוספת תגובה
לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות