ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024

אלול סוער בישיבת פוניבז'; שניים נעצרו

הגר"א כהנמן שכר לתלמידיו מפלג 'השונאים' פנימיה חדשה על יד כולל חזון איש, ובעקבות כך הוצתה האלימות בספינת הדגל הליטאית • חיכוכים שהתעוררו באזור הפנימיה החדשה, גרמו ל'מחבלים' להרוס את הספרייה ולגנוב ספרים • שוטרים הגיעו לפנות בוקר ועצרו שניים מה'מחבלים' • מודעה ביתד: לא לקנות את הספרים הגנובים

המעצרים הלילה מפלג המחבלים בפוניבז'
המעצרים הלילה מפלג המחבלים בפוניבז'

אלול בישיבת פוניבז': על רקע גרימת נזק ואלימות בתחילת השבוע בישיבת פוניבז' בבני ברק, הגיעו לפנות בוקר שוטרי מרחב דן לרחבת הישיבה וביצעו מעצרים של שני תלמידים החשודים בגרימת נזק ושימוש באלימות בסוף השבוע האחרון.

השניים העצורים נשלפו מפנימיית הישיבה והם אינם האחרונים, במשטרה מציינים כי צפויים מעצרים נוספים. לגבי אלו שנעצרו, טרם הוחלט האם להביאם בפני בית המשפט על מנת לבקש את הארכת מעצרם, או לשחררם בתנאים מגבילים. אך כנראה שהאפשרות האחרונה תתקיים. העצורים משתייכים לפלג המחבלים.

המתיחות בפוניבז' התעוררה שוב בין הצדדים בין פלגי ה'שונאים' וה'מחבלים' בעקבות פנימייה חדשה שהוכשרה לתלמידי השונאים בסמוך לכולל חזון איש, שחוברה על ידי גשר לישיבה וממוקמת ליד פנימיית ציטרון של פלג המחבלים.

השבוע חיברו לפנימייה החדשה צינורות מים לברזים. לטענת המחבלים, הציפו הצינורות הללו את פנימיית "ציטרון" במים, מה שגרם נזק לרכוש הבחורים ולמשרדי ישיבת המחבלים הממוקמים בבניין. תלמידי השונאים מציינים בגיחוך כי ה'מחבלים' כדרכם, נהגו להשליך גביעי לבן על הבחורים שהגיעו לפנימיה החדשה, ואחד מהם התיז מעט מים בתגובה למשליך הלבן.

בעקבות כך, בחורי המחבלים השתלטו על חדר הספרייה הממוקם מתחת הפנימייה באגף צפון, ליד חדר האוכל בבניין הישיבה, ולאחר שנפרץ גנבו משם ספרים רבים, בשווי גבוה במיוחד, בהם ספרים נדירים. בעקבות כך, כאמור, נעצרו שניים מהפורצים.

מנהל הספריה, הרב שלמה יעקובוביץ, פירסם הבוקר ביתד נאמן בקשה ואזהרה "עקב הגניבה אמש בספריית ישיבת פוניבז' ב"ב באנו בבקשה ואזהרה לבל יהין אדם לקנות ח"ו אי מאלו הספרים שהינם הקדש ורכושו הפרטי של ישיבת פוניבז', הן עפ"י דין תורה הן הפ"י חוק וח"ו אם התגלגל לאי מישהו מן הספרים, מתבקש להחזירם לישיבה".
ישיבה מעצרים אלול פוניבז מריבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 39 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד