י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024

תוצאות הטרור 'השקט': נותרו 16 רכבות מתוך 23

מדי יום מיידים תושבי השכונות במזרח העיר אבנים לעבר הרכבת הקלה, כעת נחשף היקף הנזק • "שאלה של זמן עד שירצחו נוסע"

תוצאות הטרור 'השקט': נותרו 16 רכבות מתוך 23
פלאש 90

בשל הטרור השקט בו מיידים אבנים ושאר מרעין בישין לעבר הרכבת הקלה בשכונות הערביות בירושלים אשר מסבות נזק לרכבות, בחברת סיטיפס מציינים הבוקר כי נותרו 16 רכבות תקינות בלבד מתוך 23.

המשמעות היא כי שבע רכבת אינן תקינות ונגרמו להם נזקים כבדים - מה שאומר כי פחות רכבות מהנדרש פועלות על הקו, מה שגורם לפגיעה בתדירות הנסיעות לכל אורך הקו.

"לאחרונה גברו האירועים לכדי מספר אירועים מידי יום ולכן החזרת הרכבות הפגועות לכשירות אורכת זמן רב יותר" מסא עוזאל ותיק, דובר סיטיפס.

מאז תחילת חודש אוגוסט ועד אמש (מוצאי שבת) היו כ-41 אירועי זריקות אבנים או בקבוקי תבערה וצבע על הרכבת הקלה. מאז תחילת האירועים ביולי אז נחטף ונרצח הנער מוחמד אבו חדיר בן ה-17 משועפט - היו מעל 80 תקיפות.

"כמעט בכל יום נזרקות אבנים על הרכבת, חלונות מנופצים ורק בנס לא נרצח עדיין אף נוסע. זו רק שאלה של זמן עד שיירצח הנוסע הראשון", כתבה שפי, תושבת העיר, בעמוד הפייסבוק של העירייה.

בני משפחת אבו חדיר משועפט מואשמים בגרימת נזק בזדון לתשתיות וגניבה בנסיבות מיוחדות לאחר שהשחיתו את עמדות התשלום בתחנת הרכבת הקלה "אלסהל". על פי כתבי האישום ב-2.7.14, החל משעות הבוקר, בעקבות חשד כי הנער מוחמד אבו ח'דיר, תושב שועפט, נרצח מתוך פעולת נקם לחטיפת שלושת הנערים היהודים, אירעו מהומות והפרות סדר רבות בירושלים.

במשך מספר ימים לאחר מכן התאספו עשרות מפגינים ומפרי סדר בשועפט בסמוך לביתו של הנרצח ובאזורים נוספים בשועפט, תוך שהם מיידים אבנים, יורים זיקוקים וזורקים בקבוקי תבערה לעבר השוטרים שהיו במקום במסגרת תפקידם. מו כן, שברו המתפרעים וגרמו נזק רחב היקף לתשתיות כגון תחנות ועמודי חשמל של הרכבת הקלה בירושלים, כבישים, מדרכות, מערכת תאורה, רמזורים תמרורים ועוד.

הפורעים ניתצו את תחנת הרכבת. כך זה נראה לפני כחודשיים. צילום: סטיפס






























רכבת קלה אבנים מזרח ירושלים הטרור השקט איתיפאדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}