ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024

השופט מחק את בקשת מ. החינוך נגד העירייה

השופט גד ארנברג קיבל את טענת עו"ד קידר ומחק את בקשת משרד החינוך בעילה של חוסר סמכות שלו לדון בבקשה • השופט: "אין לבית משפט זה סמכות לדון בבקשה כפי שהוגשה" • חה"כ אשר: "בית המשפט הבהיר לפירון שילד הוא ילד גם אם הוא חרדי" • רה"ע אבוטבול: "אני קורא למשרד החינוך לשלב ידיים למען הילדות הסובלות על לא עוול בכפן" • צפו

אבוטבול בפתח בית המשפט, פלאש90
אבוטבול בפתח בית המשפט, פלאש90

שעות לאחר שהסתיים הדיון בבית משפט השלום בירושלים, השופט גד ארנברג, החליט לקבל את טענת עיריית בית שמש וראש העיר, ומחק את בקשת משרד החינוך בעילה של חוסר סמכות עניינית.

כזכור, הבוקר בשעה 10:00 נפתח בבית משפט השלום בירושלים דיון בעניין בית הספר לשפות ולתרבויות בבית שמש שאליו הוכנסו בנות 'בית יעקב'.

בפסק דינו כתב השופט: "התוצאה היא איפה שאין לבית משפט זה סמכות לדון בבקשה כפי שהוגשה שכן עניינה הוא במשפט הציבורי מנהלי בלבד ולפיכך הבקשה נמחקת מחוסר סמכות עניינית.

"בשל מחיקת העתירה אין מקום לדון ביתר טענות הצדדים והם ידונו על ידי בית המשפט המוסמך, ככל שתוגש בקשה או תביעה אחרת לבית משפט כזה.

"בנסיבות רגילות היה מקום לחייב את המבקשת בהוצאות המשיבים. ואולם, בשל האופן שבו ביצעה המבקשת את החלוקה של בית הספר, בלילה האחרון של החופשה.. לאחר שהיה ברור לה שהחלוקה היא בניגוד לדעת המבקשת, אינני עושה צו להוצאות".

ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול, אמר: "השופט הבין את התמונה האמיתית, שבעצם חוץ משני הצדדים המתדיינים כאן שהם עיריית בית שמש ומשרד החינוך יש כאן צד שלישי שהוא: הילדות הקטנות שנאלצות ללמוד ברחוב על לא עוול בכפן.

"אני קורא למשרד החינוך להתעשת ולשתף פעולה עם העירייה למען כלל האוכלוסיות המתגוררות בעיר. עוד לפני תחילת הדיון היום פגשתי את סמנכ"ל משרד החינוך תמיר בן משה ואנשיו, והצעתי להם להיפגש כבר היום אחרי הדיון, ללא כל קשר לתוצאותיו, כי כולנו מחויבים לילדים היקרים מכל המגזרים".

ח"כ אשר מסר בתגובה לפסיקת ביהמ"ש: "בית המשפט הציב מעצור להתערבותו הפוליטת של שר החינוך באמצעות אנשי משרדו, והסביר לפירון שילד הוא ילד גם אם הוא חרדי".

ח"כ מקלב הגיב אף הוא על פסיקת בית המשפט: "הפסיקה מציפה את שלל פעולות נטולי הסמכות ושלילת זכויות, ובעריצות שנוקט משרד החינוך מול מוסדות חינוך, ולא נח אף שפוגע בילדים בעלי צרכים מיוחדים בחינוך המיוחד".

תגובת שמוליק גרינברג סגן רה"ע בית שמש: אני מברך על החלטת בית המשפט, מעבר לכך שמשרד החינוך אינו נוהג בשוויון לכל ילדי ישראל ומוציא את התלמידות מביה"ס שלא בא על חשבון אף אחד, משרד החינוך הוכיח כי הוא גם אינו יודע להתנהל במישור המשפטי ואינו יודע מה בסמכות מי, ולא היה ניתן לעוצרו בלהט הוצאת הילדות והגשת התלונה עד שלא שם לב לאיזה בית משפט ניגש. השינאה מעבירה את דעתו של משרד החינוך".

לטענת המדינה - משרד החינוך, הכנסת בית הספר החרדי למתחם התקבלה בניגוד מוחלט לדין ולנהלים המסדירים הקצאת מבני ציבור ובניגוד לעמדת משרד החינוך. עוד טוענת המדינה כי התנהלותם של ראש העיר והעירייה נגועה בחוסר ניקיון כפיים וחוסר תום לב חמורים. לא זו בלבד שפעלו במהלך כוחני בניגוד לדין ולנהלים, אלא שעשו כן ברגע האחרון ממש, במטרה ליצור עובדות מוגמרות בשטח ולקנות אחיזה פיזית לבית הספר משכנות דעת במתחם בית הספר שפות ותרבויות לשנת הלימודים תשע"ה, בניגוד לעמדת משרד החינוך.

עורך הדין אורי קידר שייצג את ראש העיר משה אבוטבול ואת העירייה טען כי במשך 5 שנים העירייה מקיימת דיונים עם משרד החינוך על הבעיה הזו ולא מדובר במחטף, כפי שטענו במשרד החינוך.

עוד הוסיף, כי העירייה היא בעלת הסמכות הקניינית על המבנה וזכתה לארח כעת במבנה את 100 תלמידות השכונה. "לא מדובר בנתינת חזקה לחינוך עצמאי, העירייה הודיעה למשרד החינוך שבוע מראש ולא באו באישון ליל כפי שמציג משרד החינוך. גם לשיטת משרד החינוך שמנסה להיתפס לפרטים טכניים קטנים של פרוצדורה, אז גם פתרון הצבת קרוונים שהציע משרד החינוך לא יוכל לעבור בפחות מכמה חודשים לפי אותו תהליך".

"יש פער בלתי נתפס בין החינוך החרדי בבית שמש לבין החינוך הכללי, אני שוב מזמין את השופט לסיור במקום לראות המצוקה"

"השופט סותר את דברי נציגת משרד החינוך ואומר יש כאן מגמה ואג'נדה של שני הצדדים, לא מדובר בסכסוך אמיתי ומקצועי".

ביום שלישי בית המשפט החליט להיענות לבקשה דחופה של המדינה בעניין בית הספר, וקבע כי עד ההכרעה לאחר הדיון, אסור לעמותת מרכז החינוך העצמאי לתלמוד תודה, אשר הפעילה את בית הספר החרדי, לבצע שימוש במבנה לא קבלת אישור בכתב ממשרד החינוך.

בינתיים, התלמידות החרדיות לומדות גם היום על המדרכה ליד בית הספר. ראש עיריית בית שמש, משה אבוטבול, אמר לאחר הדיון בבית המשפט: "זה לא חומה ולא בטיח, רבותי ככה לא בונים חומה. מדובר פה במחיצה בלבד, המחיצה הזאתי נועדה מטעמי בטיחות שזה לא יזרוק על זה חפצים, בכל אופן לא מדובר פה באיזה תלמידים שגדלים יחד באותה שכונה".

צפו בתמונות מבית המשפט






משרד החינוך בית המשפט עירייה בית שמש בית ספר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד