ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024

בדיקת אור ירוק: כ- 50% ממעברי החצייה דהויים או לא קיימים בסביבת בתי הספר

בכ-31% מכלל בתי הספר ומוסדות החינוך לא קיימים מפרצי עצירה והורדה בטוחה של התלמידים. מנכ"ל אור ירוק :"מרבית ראשי הערים רואים לנגד עיניהם את חשיבות החינוך בעירם, אך שוכחים כי הדרך לשם לא פחות חשובה"

בדיקת אור ירוק: כ- 50% ממעברי החצייה דהויים או לא קיימים בסביבת בתי הספר

דו"ח חדש של עמותת "אור ירוק" לקראת פתיחת שנת הלימודים, חושף מפגעי בטיחות בסביבת בתי ספר ומוסדות לימוד רבים ברחבי הארץ. הדו"ח שמתבסס על בדיקת מתנדבי העמותה ב-162 מוסדות חינוך ובתי ספר בכ-50 ערים וישובים, מצא בתי ספר רבים ומוסדות החינוך לא מוכנים לפתיחת שנת הלימודים.

במסגרת המבצע יצאו עשרות מתנדבים של עמותת "אור ירוק" לסיורים ובדיקת מוכנותם של בתי הספר לשנת הלימודים הבאה, מבחינת הבטיחות בדרכים.
בדיקות איתור המפגעים נערכו החל ממחצית חודש יולי ועד לשבוע הראשון של חודש אוגוסט, זאת כדי להתריע על המפגעים טרם פתיחת שנת הלימודים. חלק מריכוז המפגעים נשלח אל ראשי הערים.

המתנדבים התמקדו בבדיקת תקינות מעבר החצייה, התמרורים והשלטים, מעקות הבטיחות בסביבת בית הספר, מפרץ הורדת התלמידים בכניסה אל בית הספר ומפגעי תשתית שונים כמו בורות או מדרכות לא תקינות.

• רק בכ-50% ממעברי החצייה בסביבת בתי הספר היו תקינים (86 מוסדות חינוך). בכ-31% המעברים היו דהויים (50 מוסדות חינוך) ובכ-16% כלל לא היו מעברי חציה (26 מוסדות חינוך).
• בכ-27% ממוסדות החינוך ובתי הספר לא נמצאו שלטים המזהירים את הנהג כי ישנם ילדים בדרך (43) וב-7% (11 מוסדות) התמרורים והשילוט היו מוסתרים.
• בכ-14% מבתי הספר לא היו מעקות בטיחות ליד שער הכניסה אל בית הספר (23 מוסדות).
• בכ-31% מכלל בתי הספר ומוסדות החינוך לא קיימים מפרצי עצירה והורדה בטוחה של התלמידים (51).

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "מדי שנה נפגעים אלפי ילדים בסביבת מוסדות החינוך. ראשי הערים חייבים לתקן את הליקויים הללו ובכך למנוע סבל רב הן מהילדים והן מהוריהם. מרבית ראשי הערים רואים לנגד עיניהם את חשיבות החינוך בעירם, אך שוכחים כי הדרך לשם לא פחות חשובה".

על פי נתוני עמותת "אור ירוק", בכל שנה נהרגים בממוצע כ-40 ילדים בתאונות דרכים, כיתה שלמה! בנוסף, מדינת ישראל נמצאת במקום הראשון מבין המדינות המתקדמות בשיעור הילדים ההרוגים בתאונות דרכים.

כדי להבטיח את הגעתם הבטוחה של הילדים אל בית הספר ביום הראשון, עמותת אור ירוק מקיימת פעילות בכ-600 מוקדים ברחבי הארץ. מתנדבי העמותה יקבלו את התלמידים בחיוך ובשי ויאחלו להם שנת לימודים פורייה ובעיקר בטוחה.
אור ירוק הולכי רגל תאונות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד