ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024

הוקמה מחדש בכנסת הנוכחית השדולה להגנת ושמירת הר הזיתים

בכנסות הקודמות הייתה השדולה למען הגנת הר הזיתים, מהשדולות הגדולות ביותר בכנסת, עם מינוי ראש השדולות הקודמות לשרים הודיע ח"כ הרב ארז מלול על הקמה מחדש של השדולה לשמירה הגנת ושיקום הר הזיתים * ח"כ הרב ארז מלול: "אני גאה להקים מחדש את השדולה החשובה. נקיים ישיבות עם כל הגורמים הקשורים להר הזיתים. נעשה סיורים בשטח, נקצר את ההליכים לבניית מרכז המבקרים ונפעל לרווחת כל המבקרים בהר"

הוקמה מחדש בכנסת הנוכחית השדולה להגנת ושמירת הר הזיתים
שדולת הר הזיתים צילום: באדיבות המצלם

עם הקמתה של הכנסת הנוכחית שהושבעה לפני מס' חודשים, מוקמת מחדש גם השדולה למען הגנת הר הזיתים. מי שיעמוד בראש השדולה הוא ח"כ הרב ארז מלול מש"ס.

כזכור, בכנסות הקודמות הייתה השדולה למען הגנת הר הזיתים, מהשדולות הגדולות ביותר בכנסת, ועליה נמנו חברי כנסת מרוב סיעות הבית. בראש השדולה עמדו ח"כ הרב יואב בן צור ואח"כ ח"כ הרב מיכאל מלכיאלי. עתה, עם מינויים לשרים החליט ח"כ הרב ארז מלול להקים בכנסת החדשה את השדולה לשמירה הגנת ושיקום הר הזיתים.

על ההחלטה להקים את השדולה מחדש ולעמוד בראשו, הודיע ח"כ הרב ארז מלול במהלך פגישתו עם משלחת מארה"ב ואירופה של הועד להגנת הר הזיתים.

שדולת הר הזיתים • קרדיט: דוברות

הרב מלול שיעמוד בראש השדולה, שימש בשנים האחרונות כמנכ"ל מועצת בתי העלמין וליווה את מערך השמירה והביטחון בהר.

בפגישה השתתפו חברי הוועד מארה"ב ומישראל ובהם: פול רוזנסטוק, אסתר רוזנסטוק, דניאל (מוש) מאיר, חוה ג׳יקובס, פול ג'יקובס, אלן מזורק, לינדה גלר, משה ברוס וג'ף דאובה.

ח"כ הרב ארז מלול אמר: "אני גאה להקים מחדש את השדולה החשובה. נקיים ישיבות עם כל הגורמים הקשורים להר הזיתים. נעשה סיורים בשטח, נקצר את ההליכים לבניית מרכז המבקרים ונפעל לרווחת כל המבקרים בהר".

הוועד הבינלאומי להגנת הר הזיתים הוקם בעשור האחרון בידי האחים אברהם ומנחם לובינסקי שגילו את ההפקרות בהר לאחר שהוריהם ז"ל נטמנו שם. בשנים האחרונות פועל הוועד גם באמצעות לחץ בינלאומי על הגורמים השלטוניים בישראל כדי שזו תאשר פעילויות למיגון ההר ולשמירה על ניקיונו וכבודו של המקום שליבם של יהודים רבים עורג אליו.

הר הזיתים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}