כ"א כסלו התשפ"ה
22.12.2024
יותקנו על עשרה קטרים

לא תאמינו: בינה מלאכותית ברכבת ישראל - כך זה פועל

המערכת מבוססת על בינה מלאכותית ומתריעה על מפגעים מסוכנים כמו חפצים, בעלי חיים או בני אדם בסביבת המסילה, במרחק של עד כ – 2,000 מטר לפני הקטר

לא תאמינו: בינה מלאכותית ברכבת ישראל - כך זה פועל
המערכת מותקנת על הקטר צילום: רכבת ישראל; Railvision

צעד משמעותי לקידום הבטיחות במסילות הרכבת: ישראל ביצעה בחודשים האחרונים ניסוי עם חברת Rail Vision, העוסקת בפיתוח מערכות התרעה מפני מכשולים על ולצידי המסילה. 

אמש (ראשון) הודיעה רכבת ישראל כי היא מרחיבה את הפיילוט ורוכשת את מערכות ההתרעה. 

עד היום הותקנו המערכות רק על קטר אחד וכעת יותקנו על עשרה קטרים נוספים.

מהלך זה צפוי לשדרג משמעותית את בטיחות הנסיעה ברכבת, ולהפוך את רכבת ישראל למובילה עולמית בתחום.

המערכת מותקנת על הקטר/רכבת ישראל; Railvision

המערכת מבוססת על בינה מלאכותית ומתריעה על מפגעים מסוכנים כמו חפצים, בעלי חיים או בני אדם, בסביבת המסילה במרחק של עד כ – 2,000 מטר לפני הקטר.

המהלך מתבצע בהתאם להסכם שיתוף הפעולה שנחתם בין רכבת ישראל לחברת Rail Vision בשנת 2016 במסגרתו נבחנת המערכת במסגרת ניסויים על קטרים בצי הנייד של רכבת ישראל. בכך מממשת הרכבת את החלטת הממשלה משנת 2018 המעודדת חברות ממשלתיות לפעול ולקדם תוכניות חדשנות בתחום פעילותן, ולשתף פעולה עם מגזר הטכנולוגיה. 

 

טכנולוגיה רכבת ישראל נסיעות נוסעים בינה מלאכותית תחבורה ציבורית בטיחות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}