ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024

אשכנזי מגיב: "מסע הכפשות שהסתיים בחוסר הבנה"

הרמטכ"ל לשעבר הגיב להמלצה להעמידו לדין: "הרמטכ"ל מתדרך כתבים צבאיים בנושאי ביטחון, לרבות בעניינים מסווגים"

אשכנזי
אשכנזי

הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי התייחס היום (ג) בתגובתו להמלצת המשטרה להעמידו לדין בפרשת הרפז, לטענות כי פעל במהלך כהונתו נגד שר הביטחון לשעבר, אהוד ברק.

"לאחר מסע הכפשות נרחב שנמשך ארבע שנים וחקירה חסרת תקדים בהיקפה, שכלל האזנה להקלטות של כל השיחות שהתקיימו בלשכת הרמטכ"ל במשך כל כהונתו בניסיון לאתר מעשים פסולים כלשהם, שוב נקבע כי אין ולא היה כל ממש בטענות שהועלו נגד אשכנזי ביחס לביצוע פוטש, למעורבות בזיוף או בהדלפת מסמך הרפז, או ביחס ליתר הטענות שהעלה נגדו שר הביטחון לשעבר ברק", נמסר בהודעה מטעמו של אשכנזי. "כל שנותר הוא טענה על שיחות רקע עם עיתונאים, שהן חלק מתפקידו של הרמטכ"ל, וטענה על עיכוב של 48 שעות במסירת מסמך הרפז".

"אשכנזי סבור כי טענות אלה משקפות חוסר הבנה של תפקיד הרמטכ"ל. הרמטכ"ל מתדרך כתבים צבאיים בנושאי ביטחון, לרבות בעניינים מסווגים, והדבר משרת מטרות ביטחוניות חשובות", נמסר בהודעה. "כך נהגו ונוהגים גם כל ראשי מערכת הביטחון האחרים מאז קום המדינה וזהו חלק חשוב בתפקידו של ראש המטה הכללי. הטענה כי מדובר בעבירה היא פשוט מופרכת".

דובר צה"ל לשעבר, תת-אלוף (במיל') אבי בניהו, הגיב גם הוא להמלצת המשטרה להאשימו, בין היתר, בעבירות של הפרת אמונים, השמדת ראיות ושיבוש הליכי משפט במסגרת "פרשת הרפז".

"כאזרח וכקצין במילואים, אני שמח שחקירת המשטרה הוכיחה באופן ברור שאין כל בסיס לטענות החמורות שעלו בראשיתה בדבר חתירה של הרמטכ"ל נגד הדרג המדיני, חתירה תחת שר הביטחון ברק וכיוצא בזה", אמר דובר צה"ל לשעבר. "הסרת חשדות חמורים מעין אלה, מעל ראשו של רמטכ"ל בישראל, הינה חשובה מאוד לצה"ל ולחברה הישראלית".

"כל בר דעת במדינת ישראל, יכול להתרשם היום בעצמו מין הפער הבלתי נתפס בין עוצמת החשדות, ההאשמות והפרסומים טרם חקירת המשטרה ובשלביה הראשונים לבין המלצות המשטרה המועברות כעת לעיון הפרקליטות", הוסיף בניהו. "אני משוכנע ומאמין כי לאחר שגורמי הפרקליטות יבחנו ביסודיות את חומרי החקירה ואת ההסברים והגרסאות שניתנו על ידי במהלכה ולאחר שיופעל שיקול הדעת, יוחלט כי אין מקום להגשת כתבי אישום בפרשה אומללה ומתמשכת זו והתיק ייסגר".

מזכיר הממשלה אביחי מנדלבליט, שהיה הפרקליט הצבאי הראשי, אומר כי המלצת המשטרה להעמידו לדין באשמה של הפרת אמונים ושיבוש הליכי משפט "חסרת בסיס" וכי לא נפל רבב בהתנהלותו.

מנדלבליט התייחס להמלצה להעמידו לדין ואמר כי "אני חושב שפעלתי כראוי, ואני משוכנע שהגורמים המשפטיים שחוקרים גם יחליטו כך".

המשטרה מסרה בצהריים כי מצאה תשתית ראיות להעמיד לדין גם את ארז וינר, שהיה עוזר הרמטכ"ל, את דובר צה"ל לשעבר אבי בניהו, ואת אלוף משנה במילואים גבי סיבוני, בעבירות של הפרת אמונים ושיבוש הליכי משפט. לבניהו ולסיבוני מיוחסת גם השמדת ראיות.
גבי אשכנזי אבי בניהו פרשת הרפז ארז וינר משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד