ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
נאום היסטורי

לפיד הפתיע את הממשלה והניח הצעה

"ראש הממשלה רוצה שנשים על השולחן הצעה?", אומר הערב יאיר לפיד במליאה ומוסיף, "בבקשה הנה ההצעה: תעצרו את החקיקה, עכשיו, היום, לפני ההצבעה. במקום להצביע נלך לבית הנשיא, נודיע שאנחנו נשארים שם עד שלמדינת ישראל תהיה חוקה"

יאיר לפיד במליאה
יאיר לפיד במליאה צילום: Oren Ben Hakoon/Flash90

מאז קום המדינה ישראל נמנעה מלחוקק "חוקה" שתגדיר את יסודות המדינה ואותם בית המשפט לא יוכל לפסול, הערב (ראשון) קורא ראש האופוזיציה יאיר לפיד לחוקק חוקה בישראל במקום את הרפורמה המשפטית, דבר שיסדיר במעט את האיזונים בין הרשות המחוקקת לרשות השופטת.

בנאום במליאת הכנסת אמר ראש האופוזיציה יאיר לפיד, "ראש הממשלה רוצה שנשים על השולחן הצעה? בבקשה הנה ההצעה: תעצרו את החקיקה, עכשיו, היום, לפני ההצבעה. במקום להצביע נלך לבית הנשיא, נודיע שאנחנו נשארים שם עד שלמדינת ישראל תהיה חוקה".

נאומו המלא של יאיר לפיד - הצעת פשרה


"במקום קובץ החוקים הדורסני, האנטי דמוקרטי, שהנחתם כאן, במקום המשבר הנורא שאתם מביאים על ראשנו - הערכי, הכלכלי, הבטחוני והחברתי - נביא יחד מסמך שיחבר את עם ישראל", ציין לפיד.

"הנה הצעה", חידד לפיד, "במקום חוק דרעי 3, במקום חוק הנבצרות, במקום חוק התרומות, במקום חוק החמץ, במקום ועדה לבחירת שופטים שהופכת לועדה לבחירת מקורבים, במקום דריסה של בית המשפט העליון, יהיו לנו ערכים אמיתיים, שיאחדו את המדינה הזו והעם הזה".

נציין כי העמדות באופוזיציה חלוקים, בעוד במחנה הממלכתי ובני גנץ קוראים להידברות רק בתנאי להקפאת החקיקה, וכך גם יאיר לפיד שחוזר על הצעתו הערב, יושבת ראש העבודה מרב מיכאלי אמרה בסיעה, ״אסור ליפול למלכודת. נתניהו נמצא במבוי סתום. זו הסיבה שהוא חותר להידברות. גם הקהילה הבינלאומית וגם הקהילה הכלכלית הוציאו לו כרטיס אדום. למעט חבורת ליצנים מהנהנים, אין לו שום לגיטימציה אמיתית להפיכה משטרית. אוי לנו אם האופוזיציה תהיה זו שנשברת ראשונה ומכניסה מקלות בגלגלי המחאה״.

יאיר לפיד הרפורמה המשפטית הצעת פשרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד