ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
הבדיקה חשפה

אלו חברות התעופה האהובות ביותר והשנואות ביותר בעולם

חברת סקרים בדקה ציוצים בטוויטר על חברות תעופה, עם כלי בינה מלאכותי שניתח את הציוצים האם הם הזכירו את החברה בחיוב או בשלילה. התוצאות שימשו לדירוג כולל, עבור אמריקה, אירופה ואוסטרליה. חברות תעופה עם פחות מ-100 אזכורים לא נכללו בבדיקה

אלו חברות התעופה האהובות ביותר והשנואות ביותר בעולם
אילוסטרציה צילום: Pixabay

חברות התעופה הגדולות ה'אהובות' וה'שנואות' ביותר בעולם נחשפו. מהבדיקה עולה כי "ברסקין איירליינס" הקנדית היא האהובה ביותר, לעומת "גו פירסט" ההודו שדורגה כשנואה ביותר.

המחקר, שבדק ציוצים על חברות תעופה, השתמש ב'כלי סנטימנט' - בינה מלאכותי, כדי לנתח אלפי הציוצים, ונתן להם ציון לפי איזכור הספק לחיוב או לשלילה. חברות תעופה עם פחות מ-100 אזכורים לא נכללו בבדיקה.

בסך הכל, 53.4 אחוז מהציוצים על חברת ברסקין איירליינס הקנדית היו חיוביים, והקנו לה את המקום הראשון, חברת תעופה קנדית נוספת (Pacific Coastal Airlines) במקום השני ברשימת 'האהובים ביותר' עם ציון של 48.5 אחוזים וחברת "טאפ אקספרס" של פורטוגל במקום השלישי עם ציון של 47.8 אחוזים.

חברת "גו פירסט" ההודית נחשבת ל'שנואה ביותר' ברחבי העולם מכיוון שלפי המחקר, 73.8 אחוז מהציוצים עליה היו שליליים, השנייה מלמטה היא "טאפ אייר פורטוגל" עם דירוג שלילי של 68.4 אחוזים, ו"ג'טסטאר איירווייס" האוסטרלית במקום השלישי עם 67.5 אחוזים.

המחקר, שנערך בדצמבר 2022 על ידי S Money, חילק גם את התוצאות לאזורים. בדירוג האהובים ביותר באירופה "טאפ אקספרס" של פורטוגל במקום הראשון, כצפוי, ואחריה "אלסי אקספרס" מדנמרק שני, דירוג חיובי של 40.9 אחוזים, ו"קנריפליי" הספרדית שלישית, עם 37.5 אחוזים

אחרי "טאפ אייר פורטוגל" בדירוג השנואה ביותר באירופה מגיעות "ויואליג" הספרדית שני, 64.6 אחוזים, ו"יורו ווינגס" של גרמניה שלישית, 59.8 אחוזים. חברת "וויז אייר" מגיעה למקום הרביעי בדירוג השלילי של 59.5 אחוז.

בדירוג אזור צפון אמריקה, חברת קנדי ​​נורת' לוקחת מקום שלישי ברשימה של חברות האהובות ביותר, מקום שני "ברסקין איירליינס" הקנדית וחברת Pacific Coastal Airlines, עם ציון חיובי של 47.4% במקום הראשון.

ברשימה השנואה ביותר עבור צפון אמריקה, חברת "ווסטג'ט" היא זו שנושאת את דירוג השליליות הגבוה ביותר עם 67.4 אחוזים. לאחר מכן, "פלייר איירליינס" של קנדה, שנייה עם 65.2 אחוז, "אייר טרנסאט" שלישית, עם 63.3 אחוז, ובמקום הרביעי נמצאת "אמריקה ספיריט איירליינס" עם 62.2 אחוז.

במזרח התיכון ובמרכז אסיה, חברת "אמירייטס" של איחוד האמירויות נחשבת לחברת התעופה האהובה ביותר, 29.7 אחוז חיובי, "טורקיש איירליינס" השנואה ביותר עם 57.1 אחוז שליליות.

באוסטרליה, "קוואנטס" היא השנואה ביותר אחרי "ג'ט סטארס", ואחריה ואחריה "ורג'ן אוסטרליה". חברות "אבי איירס" ו"איסטרן איירליינס" ו"שארפ איירליינס" הן שלוש החברות האוסטרליות האהובות ביותר. חברות התעופה המדורגות כשנואות, טענו שהסקר לא משקף את המציאות.

חברת תעופה חברות תעופה פורטוגל הודו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד