ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
למרות התנגדות האיחוד

דיווח: המחווה של הונגריה לנתניהו ברקע הרפורמה המשפטית

מקורות במשרד החוץ הודיעו על החלטת הונגריה להעביר את השגרירות לירושלים, במטרה לסייע לראש הממשלה על רקע המחלוקת בנוגע לרפורמה המשפטית שהושוו להונגריה. האיחוד האירופי מתנגד לכך בהיעדר הסכם שלום בין ישראל לפלסטינים

דיווח: המחווה של הונגריה לנתניהו ברקע הרפורמה המשפטית
אורבן (משמאל) עם נתניהו צילום: קובי גדעון, לע"מ

הונגריה תעביר בחודש הבא את שגרירותה בישראל לירושלים, ככל הנראה במחווה מיוחדת לראש הממשלה בנימין נתניהו מידידו ההונגרי ראש ממשלת הונגריה, ויקטור אורבן.

השניים הגיעו להסכמה בעניין בימים האחרונים, כשהפרטים נחשפו במהלך שיחות אינטנסיביות בין שר החוץ אלי כהן לבין שר החוץ של הונגריה פיטר שייג'ארטו, כך אמרו בכירים במשרד החוץ ל"טיימס אוף ישראל".

המהלך יהפוך את הונגריה למדינה החברה הראשונה באיחוד האירופי שתיתח שגרירות בירושלים, האיחוד האירופי מתנגד לכך בהיעדר הסכם שלום בין ישראל לפלסטינים.

מקורות בכירים במשרד החוץ שאישרו את העברת השגרירות המתוכננת קשרו את המהלך לרצונו של אורבן לסייע לנתניהו, שיעניק לראש הממשלה הישג דיפלומטי על רקע חוסר הסכמה פוליטית על רקע התוכניות לשנות את מערכת המשפט בישראל.

נתניהו מקיים זמן רב קשרים הדוקים עם אורבן, שנמצא בשלטון מאז 2010. הקשר ביניהם התהדק עוד יותר מאז חזרתו של נתניהו לשלטון לאחר הבחירות הכלליות בנובמבר, כשהשניים מרעיפים שבחים זה על זה ומחפשים לקדם את הקשרים הדו-צדדיים וגם הקשר שלהם.

במהלך ביקור בישראל בשנת 2019, הבטיח אורבן להקים משרד סחר בעל "מעמד דיפלומטי" בירושלים, שנפתח מספר חודשים לאחר מכן. "יש משימה שמחכה לך ממש ליד השגרירות האמריקאית", אמר אז נתניהו, וציין את החלטת נשיא ארה"ב דונלד טראמפ להכיר בירושלים כבירת ישראל ולהעביר את הנציגות האמריקנית לשם ב-2018.

הונגריה ויקטור אורבן נשיא הונגריה ראש הממשלה בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד