י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
ויכוח לפני הפשיטה

סוכני FBI ותובעים התווכחו על אופן הפשיטה בביתו של טראמפ

מבט על הדיונים מאחורי הקלעים לפני הפשיטה על ביתו של טראמפ. שני הצדדים, התובעים והחוקרים התווכחו לגבי התיק שיש לו השלכות פוליטיות מרחיקות לכת. התובעים גברו בסופו של דבר בויכוח הזה ופשטו על הבית

 סוכני FBI ותובעים התווכחו על אופן הפשיטה בביתו של טראמפ
משרדי ה-FBI בארה"ב צילום: Pixabay

חודשים של מחלוקות בין התובעים של משרד המשפטים וסוכני ה-FBI על הדרך הטובה ביותר לנסות לקחת מסמכים מסווגים ממועדון מאר-א-לאגו של דונלד טראמפ ומגוריו הובילו לעימות מתוח לקראת סוף יולי אשתקד, לפי ארבעה אנשים שמכירים את דיונים ושוחחו עם ה'ווושינגטון פוסט'.

התובעים טענו כי ראיות חדשות מצביעות על כך שטראמפ מסתיר ביודעין מסמכים סודיים בביתו בפאלם ביץ', פלורידה, ודחקו ב-FBI לבצע פשיטה מפתיעה על הנכס. אבל שני בכירים ב-FBI שיהיו אחראים על הובלת החיפוש התנגדו לתוכנית ה"קרבית מדי" והציעו במקום זאת לבקש את רשותו של טראמפ לערוך חיפוש ברכושו, כך לפי ארבעת האנשים, שדיברו בעילום שם.

התובעים גברו בסופו של דבר בויכוח הזה, אחד מכמה ויכוחים שלא דווחו בעבר בין שתי זרועות של משרד המשפטים בנוגע לאופן להמשיך את החקירה הפלילית של נשיא לשעבר. ה-FBI ערך פשיטה חסרת תקדים ב-8 באוגוסט, ומצא יותר מ-100 פריטים מסווגים, ביניהם מסמך המתאר את ההגנות הצבאיות של ממשלה זרה, כולל יכולותיה הגרעיניות.

החל ממאי אשתקד, סוכני ה-FBI בוושינגטון ביקשו להאט את החקירה, ודרשו לנקוט משנה זהירות לאור רגישותו יוצאת הדופן, אמרו האנשים. כמה מאותם סוכני שטח רצו לסגור לחלוטין את החקירה הפלילית בתחילת יוני, הרעיון של סגירת החקירה לא היה משהו שנדון או נשקל על ידי ה-FBI, אמר גורם בכיר באכיפת החוק.

תיאור זה חושף לראשונה את מידת המתח בקרב גורמי אכיפת החוק והדיונים מאחורי הקלעים, כאשר הם נאבקו בתיק ביטחון לאומי שיש לו השלכות פוליטיות מרחיקות לכת.

חילוקי הדעות נבעו במידה רבה מחששות בקרב גורמים רשמיים שכל הצעדים שהם ינקטו בחקירת נשיא לשעבר יעמדו בפני בדיקה אינטנסיבית. עם זאת, הסוכנים, שבדרך כלל מבצעים את עיקר עבודת החקירה בתיקים, והתובעים, שמנחים את עבודת הסוכנים ומחליטים על אישומים פליליים, לפשוט על ביתו.

דוברי משרד המשפטים וה-FBI סירבו להגיב לדיווח שפורסם בעיתון ה'וושינגטון פוסט'.

דונלד טראמפ חוקרי FBI משרד המשפטים מסמכים מסווגים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}