ירידה של 20% במספר התלמידים שנהרגו בתאונות דרכים בערים בשנת תשע"ד
בירושלים נפגעו הכי הרבה תלמידים בשנת הלימודים של 2013. מנכ"ל אור ירוק": "על המדינה מוטלת האחריות להגדיל את שעות הלימוד לבטיחות בדרכים ולחינוך תעבורתי במוסדות החינוך, החל מגני הילדים ועד לבתי הספר התיכוניים"
- אור ירוק
- ל' אב התשע"ד
מיליוני תלמידים יחזרו בעוד כשבוע לספסל הלימודים, אך האם הם יגיעו למוסדות הלימוד ביישוביהם בבטחה? על פי נתוני עמותת "אור ירוק", המבוססים על נתוניה המהימנים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, במהלך שנת הלימודים תשע"ד (חודשים ספטמבר-יוני 2012-2013), נהרגו בתאונות דרכים 16 תלמידים (ילדים ובני נוער בגילאי 5-19) ביישובים השונים בישראל. מדובר על ירידה של 20% לעומת שנת הלימודים התשע"ג, במהלכה נהרגו 20 תלמידים בתאונות דרכים ביישובים.
עוד עולה מהנתונים, כי במהלך שנת הלימודים תשע"ד, נפגעו 2,249 תלמידים בתאונות דרכים בתחום העירוני, מתוחם 188 נפגעו באורח קשה.
בנוסף נמצא, כי בממוצע של עשר השנים האחרונות (2004-2013), נהרגים בתוך הערים מדי שנת לימודים (חודשים ספטמבר-יוני) כ- 22 תלמידים בגילאי 5-19, ילדים ובני נוער. על פי הנתונים, למעלה מ- 3,000 תלמידים נפגעים מדי שנה בתאונות דרכים במהלך שנת הלימודים בערים, מתוכם בממוצע כ- 250 נפגעים קשה.
שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "ילדים ובני נוער הם פגיעים במיוחד לתאונות דרכים, הן כהולכי רגל ורוכבי אופניים והן כנהגים צעירים בכבישים. על פי הנתונים ניתן לראות כי ההשקעה של המדינה בחינוך התעבורתי מניבה פירות ומובילה להפחתה במספר התלמידים שנהרגים בתאונות דרכים. בכדי להמשיך במגמה זו ולהפחית עוד יותר את מספר ההרוגים יש להגדיל את שעות הלימוד לבטיחות בדרכים ולחינוך תעבורתי במוסדות החינוך, החל מגני הילדים ועד ללימודי נהיגה בטוחה בבתי הספר התיכוניים".
בירושלים נפגעו 221 תלמידים (גילאי 5-19) בתאונת דרכים במהלך שנת הלימודים (ספטמבר-יוני) 2013, שלושה תלמידים נהרגו ו- 39 תלמידים נפצעו באורח קשה.
בתל אביב נפגעו 137 תלמידים (גילאי 5-19) בתאונת דרכים במהלך שנת הלימודים (ספטמבר-יוני) 2013, 15 נפצעו באורח קשה.
בחיפה נפגעו 105 תלמידים (גילאי 5-19) בתאונת דרכים במהלך שנת הלימודים (ספטמבר-יוני) 2013, תלמיד אחד נהרג וארבעה תלמידים נפצעו באורח קשה.
באשדוד נפגעו 82 תלמידים (גילאי 5-19) בתאונת דרכים במהלך שנת הלימודים (ספטמבר-יוני) 2013, שני תלמידים נפצעו באורח קשה.
בבאר שבע נפגעו 79 תלמידים (גילאי 5-19) בתאונת דרכים במהלך שנת הלימודים (ספטמבר-יוני) 2013, שלושה תלמידים נפצעו באורח קשה.
בראשון לציון נפגעו 76 תלמידים (גילאי 5-19) בתאונת דרכים במהלך שנת הלימודים (ספטמבר-יוני) 2013, תלמיד אחד נהרג, שני תלמידים נפצעו באורח קשה.
בפתח תקווה נפגעו 71 תלמידים (גילאי 5-19) בתאונת דרכים במהלך שנת הלימודים (ספטמבר-יוני) 2013, תלמיד אחד נהרג ו- 11 נפצעו באורח קשה.
הדרך אל בית הספר וחזרה ממנו, מהווה את נקודות הסיכון שבהם נתקלים ילדים ובני נוער.
אם הילד הולך לבד לבית הספר, חשוב לתרגל איתו הליכה במסלול הכי בטוח שניתן, כדי לצמצם את הסכנות שכרוכות בחציית כביש. כאשר בוחרים את המסלול הבטוח חשוב לשים לב כי לאורכו ישנם מדרכות או שבילי הליכה, גם אם מסלול זה הוא הארוך יותר. בנוסף כדאי לבחור במסלול בו מספר הכבישים שעל התלמיד לחצות הוא מינימאלי וכן להימנע ככל האפשר מכבישים סואנים ומכבישים ראשיים.
כמו כן יש לזכור כי לילדים אין את היכולת לקלוט את המתרחש בכביש ולאמוד נכון את המרחק ממכלי הרכב שנעים בכביש. לילדים קשה לקשר את רעש המכונית עם הימצאותה בקרבתם. לכן, ילד עד גיל 9 לא חוצה כביש לבד. חשוב להדריך את הילד לחצות רק כשהאור ברמזור ירוק וכן לא לחצות בין כלי רכב חונים, שכן שדה הראייה במקרה זה קטן גם לילד וגם לנהג, שמתקשה להבחין בילד.
במידה והתלמיד מגיע לבית הספר באופניים יש להזכיר לו לעשות זאת אך ורק עם קסדה הרכוסה היטב בכדי להגן עליו מפני פגיעות ראש במקרה של נפילה או תאונת דרכים.
גם כאשר לוקחים את הילד ברכב הפרטי לבית הספר יש לוודא כי הוא יורד מהרכב רק מהצד של המדרכה וכמובן שהוא חגור בחגורת בטיחות במשך כל הנסיעה, אפילו אם זוהי נסיעה קצרה ביותר.
באמצעות חינוך והסברה לבטיחות בדרכים בשילוב עם תשתית בטוחה בסביבת מוסדות חינוך, ניתן יהיה לצמצם את היפגעותם של ילדים בשנת הלימודים הקרובה.
עוד עולה מהנתונים, כי במהלך שנת הלימודים תשע"ד, נפגעו 2,249 תלמידים בתאונות דרכים בתחום העירוני, מתוחם 188 נפגעו באורח קשה.
בנוסף נמצא, כי בממוצע של עשר השנים האחרונות (2004-2013), נהרגים בתוך הערים מדי שנת לימודים (חודשים ספטמבר-יוני) כ- 22 תלמידים בגילאי 5-19, ילדים ובני נוער. על פי הנתונים, למעלה מ- 3,000 תלמידים נפגעים מדי שנה בתאונות דרכים במהלך שנת הלימודים בערים, מתוכם בממוצע כ- 250 נפגעים קשה.
שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "ילדים ובני נוער הם פגיעים במיוחד לתאונות דרכים, הן כהולכי רגל ורוכבי אופניים והן כנהגים צעירים בכבישים. על פי הנתונים ניתן לראות כי ההשקעה של המדינה בחינוך התעבורתי מניבה פירות ומובילה להפחתה במספר התלמידים שנהרגים בתאונות דרכים. בכדי להמשיך במגמה זו ולהפחית עוד יותר את מספר ההרוגים יש להגדיל את שעות הלימוד לבטיחות בדרכים ולחינוך תעבורתי במוסדות החינוך, החל מגני הילדים ועד ללימודי נהיגה בטוחה בבתי הספר התיכוניים".
בירושלים נפגעו 221 תלמידים (גילאי 5-19) בתאונת דרכים במהלך שנת הלימודים (ספטמבר-יוני) 2013, שלושה תלמידים נהרגו ו- 39 תלמידים נפצעו באורח קשה.
בתל אביב נפגעו 137 תלמידים (גילאי 5-19) בתאונת דרכים במהלך שנת הלימודים (ספטמבר-יוני) 2013, 15 נפצעו באורח קשה.
בחיפה נפגעו 105 תלמידים (גילאי 5-19) בתאונת דרכים במהלך שנת הלימודים (ספטמבר-יוני) 2013, תלמיד אחד נהרג וארבעה תלמידים נפצעו באורח קשה.
באשדוד נפגעו 82 תלמידים (גילאי 5-19) בתאונת דרכים במהלך שנת הלימודים (ספטמבר-יוני) 2013, שני תלמידים נפצעו באורח קשה.
בבאר שבע נפגעו 79 תלמידים (גילאי 5-19) בתאונת דרכים במהלך שנת הלימודים (ספטמבר-יוני) 2013, שלושה תלמידים נפצעו באורח קשה.
בראשון לציון נפגעו 76 תלמידים (גילאי 5-19) בתאונת דרכים במהלך שנת הלימודים (ספטמבר-יוני) 2013, תלמיד אחד נהרג, שני תלמידים נפצעו באורח קשה.
בפתח תקווה נפגעו 71 תלמידים (גילאי 5-19) בתאונת דרכים במהלך שנת הלימודים (ספטמבר-יוני) 2013, תלמיד אחד נהרג ו- 11 נפצעו באורח קשה.
הדרך אל בית הספר וחזרה ממנו, מהווה את נקודות הסיכון שבהם נתקלים ילדים ובני נוער.
אם הילד הולך לבד לבית הספר, חשוב לתרגל איתו הליכה במסלול הכי בטוח שניתן, כדי לצמצם את הסכנות שכרוכות בחציית כביש. כאשר בוחרים את המסלול הבטוח חשוב לשים לב כי לאורכו ישנם מדרכות או שבילי הליכה, גם אם מסלול זה הוא הארוך יותר. בנוסף כדאי לבחור במסלול בו מספר הכבישים שעל התלמיד לחצות הוא מינימאלי וכן להימנע ככל האפשר מכבישים סואנים ומכבישים ראשיים.
כמו כן יש לזכור כי לילדים אין את היכולת לקלוט את המתרחש בכביש ולאמוד נכון את המרחק ממכלי הרכב שנעים בכביש. לילדים קשה לקשר את רעש המכונית עם הימצאותה בקרבתם. לכן, ילד עד גיל 9 לא חוצה כביש לבד. חשוב להדריך את הילד לחצות רק כשהאור ברמזור ירוק וכן לא לחצות בין כלי רכב חונים, שכן שדה הראייה במקרה זה קטן גם לילד וגם לנהג, שמתקשה להבחין בילד.
במידה והתלמיד מגיע לבית הספר באופניים יש להזכיר לו לעשות זאת אך ורק עם קסדה הרכוסה היטב בכדי להגן עליו מפני פגיעות ראש במקרה של נפילה או תאונת דרכים.
גם כאשר לוקחים את הילד ברכב הפרטי לבית הספר יש לוודא כי הוא יורד מהרכב רק מהצד של המדרכה וכמובן שהוא חגור בחגורת בטיחות במשך כל הנסיעה, אפילו אם זוהי נסיעה קצרה ביותר.
באמצעות חינוך והסברה לבטיחות בדרכים בשילוב עם תשתית בטוחה בסביבת מוסדות חינוך, ניתן יהיה לצמצם את היפגעותם של ילדים בשנת הלימודים הקרובה.
תגובות
{{ comment.number }}.
הגב לתגובה זו
{{ comment.date_parsed }}
{{ comment.num_likes }}
{{ comment.num_dislikes }}
{{ reply.date_parsed }}
{{ reply.num_likes }}
{{ reply.num_dislikes }}
הוספת תגובה
לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות