ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
ארגון הבריאות מתריע

אב ובתו נדבקו בשפעת העופות: הבת בת ה-11 מתה

ארגון הבריאות העולמי דיווח כי אב ובתו נדבקו בשפעת העופות בקמבודיה. הבת בגיל 11 מתה. 11 אנשים נוספים חלקם עם תסמינים, נבדקו ונמצאו שליליים, כך על פי ארגון הבריאות העולמי

אב ובתו נדבקו בשפעת העופות: הבת בת ה-11 מתה
עופות. אילוסטרציה צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

לאחר שאב ובתו אובחנו כחולים בשפעת העופות, גורמים רשמיים בקמבודיה בדקו 11 אנשים שהיו איתם במגע והם נמצאו שליליים, הנגיף המסוכן גורם למוות המוני של ציפורים ברחבי העולם. הבת, בת 11, מתה. מאות מקרים התרחשו במהלך השנים האחרונות, מדענים הפכו מודאגים יותר ויותר מכך שהנגיף יום אחד עשוי להתאים לאנשים. כל עדות להעברה מאדם לאדם תאיץ את החששות שמגיפה חדשה עלולה להיות בדרך.

רוב המומחים מאמינים שהמקרים בקמבודיה נגרמו ככל הנראה מחשיפה ישירה לציפורים נגועות. כרגע, הסיכון לרוב האנשים נותר נמוך, כך על פי ארגון הבריאות העולמי.

המקרים, הראשונים שדווחו בקמבודיה מאז 2014, עוררו חשש שהנגיף קיבל את היכולת להתפשט בין אנשים ועלול לעורר מגיפה נוספת. אבל ארגון הבריאות העולמי מסר ש-11 אנשים שבאו במגע עם הילדה, שלארבעה מהם יש תסמינים דמויי שפעת, נבדקו ונמצאו שליליים לשפעת העופות.

הרשויות בקמבודיה אמרו כי האב נדבק בגרסה ויראלית אנדמית במדינה ואינה קשורה להתפרצויות בציפורים בארצות הברית ובאירופה. הגבר בן ה-49 לא הראה תסמינים כלשהם, כך לפי משרד הבריאות הקמבודי.

ארגון הבריאות העולמי עובד בשיתוף פעולה הדוק עם ממשלת קמבודיה כדי לקבוע אם האב והבת שניהם נדבקו בנגיף ממגע ישיר עם ציפורים נגועות - האפשרות הסבירה ביותר - או שהם הדביקו זה את זה.

"העברה בקרב אנשים היא מאוד מאוד נדירה, לעומת מקור נפוץ לזיהום", אמר ריצ'רד וובי, 'ניו יורק טיימס' מומחה לשפעת העופות בבית החולים לחקר ילדים בסנט ג'וד בממפיס ויועץ לארגון הבריאות העולמי. "אבל אנשים צריכים לדאוג להימנע ממגע עם ציפורי בר שעלולות להידבק", אמר ד"ר וובי.

"הסיכונים מהנגיף לאדם הממוצע שלך ברחוב כרגע הם מאוד נמוכים, אבל זה לא לגמרי אפסי להידבק", אמר. "וזה בעיקר בגלל שיש עוד כל כך הרבה ציפורים נגועות בסביבה כרגע".

שפעת העופות ארגון הבריאות העולמי קמבודיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד