ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024

הפסקת אש הערב • שני הרוגים מפצמ"ר באשכול

לקראת הפסקת האש הערב: 2 הרוגים מנפילת פצמ"ר בישוב נירים שבחבל אשכול, בהם רבש"ץ היישוב זאב עציון הי"ד

בכירי החמאס. צילום: פלאש90
בכירי החמאס. צילום: פלאש90

הסכמות על הפסקת אש וירי: אדם אחד נהרג ושניים נפצעו קשה מנפילת פצמ"ר ביישוב נירים שבחבל אשכול. אחד מהפצועים קשה, נפטר מפצעיו לאחר שעות של מאבק על חייו.

אחד ההרוגים הוא רבש"ץ קיבוץ נירים, זאב עציון, בן 55, אב לחמישה ילדים.

שני ההרוגים עסקו בתיקון תקלה בקו מתח של חברת החשמל, יחד עם שלושה אנשים נוספים שנפצעו בתקרית.

בתוך כך, נראה שהושגה הסכמה להפסקת אש לפי אישור גורם ישראלי שמדגיש: "הפסקת האש אינה כוללת נמלים, שחרור אסירים והעברת כספים לחמאס".

מטח רקטות ופצצות מרגמה שוגר לעבר ישובי מועצות אשכול ושער הנגב שבעוטף עזה, ולעבר אשקלון, אשדוד, קרית מלאכי, וישובי מועצות באר טוביה, מרחבים, שפיר.

שלושה בני אדם נפגעו באורח קשה מרקטה שפגעה בישוב בחבל אשכול. מספר רקטות יורטו באזור אשדוד.

לביה״ח סורוקה פונו 5 פצועים. 3 במסוק: אחד במצב אנוש, אחד במצב קשה מאד, מועברים לחדר ניתוח, ואחד במצב בינוני. הפצועים סובלים מפגיעות רסיסים בעיקר בגפיים. 2 פצועים פונו במצב קל והם מטופלים במיון הכירורגי.

לוני לוקסנבורג, פארמאדיק מד״א שצוותו היה מהראשונים להגיע לאירוע, מספר: ״עם ההגעה לשטח, זיהינו גבר כבן 50 במצב אנוש עם פגיעות רסיסים רבות בכל חלקי גופו. ניסינו לבצע בו פעולות החייאה מתקדמות וממושכות תחת אש כבדה וירי פצמ"רים אולם נאלצנו לקבוע את מותו. הענקנו טיפול ראשוני בשטח גם לשני פצועים במצב קשה, אחד עם חבלה קשה בגפיים התחתונות והפצוע השני עם רסיסים בגב ובגפיים בנוסף טיפלנו גם בפצוע בינוני עם רסיס בחזה, שלושתם פונו במסוק לבית החולים סורוקה. בשטח היו גם 3 פצועים קל אשר טופלו על ידינו ופונו בניידת טיפול נמרץ לסורוקה".

אורן וכט, פארמאדיק מד״א שהעניק טיפול לפצועים, מספר: "כשהגענו לשטח, פאראמדיקים של מד"א ביצעו החייאה בפצוע אנוש שנפגע מרסיסים, ובסמוך אליו טופל פצוע אנוש נוסף שנפגע מרסיסים בכל חלקי גופו. ביצענו בו פועלות מצילות חיים, הרדמנו והנשמנו אותו ובשיתוף כוח רפואה של צה״ל הפצוע פונה לבית חולים סורוקה במסוק, כאשר בכל מהלך הטיפול וההגעה לשטח אנו נאלצים למצוא מחסות תחת האש הכבדה״.

במהלך היום נורו עשרות רקטות ליישובי הדרום והשפלה. שתי רקטות יורטו בשדרות ובמועצה האזורית שער הנגב. אזעקות נשמעו שם קודם לכן, וגם במועצה האזורית חוף אשקלון.

חמש רקטות יורטו בשדרות ובמועצה האזורית שער הנגב. רקטה אחת התפוצצה על כביש בשדרות, נזק נגרם לתשתיות, אין נפגעים בגוף, אישה אחת הוגדרה נפגעת חרדה. רקטה נוספת התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית שדות נגב.

מאז חצות נורו לעבר ישראל 92 רקטות ופצצות מרגמה. מתוכן 78 נפלו ו-12 ייורטו. שתיים נוספות התפוצצו ברצועת עזה.

בתגובה צה"ל תקף מהאוויר ארבעה פעילי טרור בשני מוקדים שונים בצפון הרצועה. באחד המקרים כלי טיס פגע בשני פעילים שעמדו לשגר רקטות לעבר ישראל.

הפסקת אש הלילה
תוך כך, הגיעו הצדדים בקהיר להסכמה על הפסקת אש קבועה החל מהלילה.

מוסא אבו מרזוק, בכיר חמאס שנמצא בקהיר, הודיע כי הצדדים הגיעו להסכמות. בהודעה מיוחדת אמר מרזוק: "הסתיים המו"מ והגענו להבנות שמכתירות את העמידה האיתנה של העם הפלסטיני וניצחון ההתנגדות. אנחנו בהמתנה להודעה הרשמית לקביעת שעת השין והכרזה על הפסקת האש והפסקת התוקפנות הישראלית".

גם סגן ראש הלשכה המדינית של החמאס בעזה, איסמעיל הנייה, הודיע: "אנחנו קרובים מאוד להשגת הבנות מדיניות, שיתאמו את העמידה האיתנה של בני עמנו ויהלמו את ההישגים של 'ההתנגדות'".

בג'יהאד האיסלאמי אמרו שישנו מאמץ לסכם על הפסקת אש בין ישראל לחמאס החל מהשעה שבע בערב. מקורות ערביים מגוונים מדווחים כי בשעה שש בערב תפורסם הצהרה רשמית לעיתונאים בקהיר, אך טרם התקבל אישור ישראלי לדיווחים.

ח"כ אלי ישי, יו"ר הוועדה למוכנות העורף, וחבר ועדת החוץ והבטחון אמר, "הסכם הפסקת אש ללא פירוז עזה, יהיה בפועל זמן הצטיידות של חמאס באמצעי לחימה נגד ישראל. אי פירוז עזה יחזיר את ישראל לסבב לחימה נוסף ואף קשה יותר תוך פרק זמן קצר ביותר".

שר המודיעין יובל שטייניץ אמר הערב כי ״דחינו את אופציית ההכרעה הצבאית, ההחלטה תתקבל בידי ראש הממשלה כראוי״. שטייניץ הסביר את מצבה של ישראל במערכה הנוכחית, ואמר כי ״לא ניצחנו בנוק אאוט, אבל הנחלנו מכה וקבענו כי תנאי להסרת המצור הוא פירוז"
טרור עזה ישראל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}