כ"ג סיון התשפ"ד
29.06.2024
"להלום באגרוף"

תיק 6000? במשטרה בודקים את התבטאות נתניהו

למרות שנתניהו הבהיר את כוונתו "להלום באגרוף במפגינים" בישיבת הממשלה - במשטרה בוחנים את הדברים האם יש בהם בכדי הסתה לאלימות וזאת בעקבות תלונה שהוגשה. כן נבחנות גם אמירותיהם של אולמרט, ברק וחולדאי

ראה"מ נתניהו בישיבת ממשלה
ראה"מ נתניהו בישיבת ממשלה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

למרות שראש הממשלה בנימין נתניהו הבהיר כי כוונתו בישיבת הממשלה היתה "להלום בטיעונים השקריים", במשטרה בוחנים את האמירה של ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת הממשלה האחרונה ביום שישי, בה התייחס למפגינים והשתמש במילה "להלום באגרוף".

לפי הדיווח ב'כאן חדשות' האמירה של נתניהו נחקרת במחוז מרכז, שם הוגשה תלונה בעניין בגין הסתה. במשטרה בודקים מה בדיוק הייתה אמירתו של נתניהו ואם האמירה עונה להגדרה של הסתה או אולי לגרימת נזק. בתום הבחינה המשטרתית ההחלטה תועבר לפרקליטות, שתגיש חוות דעת ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה לקבלת החלטה.

עוד לפי הדיווח, בנוסף לנתניהו נבחנות אמירות של ראשי הממשלה לשעבר אהוד אולמרט ואהוד ברק. אולמרט שאמר: "מלחמה אמיתית קרב פנים אל פנים, ראש בראש יד ביד". אמירה זו עברה להחלטת פרקליטות המדינה האם לפתוח בחקירה.

בנוסף נבדקת גם אמירתו של אהוד ברק שאמר כי "במשטר בלתי לגיטימי בעליל חובה לא לבצע פקודות עליהן מתנוסס דגל שחור", נמצאת בהשלמות חקירה ובכתיבת חוות דעת. גם האמירה של ראש העיר תל אביב רון חולדאי "מדינות דיקטטוריות חוזרות להיות דמוקרטיות רק בשפיכות דמים", הועברה ליד היועצת המשפטית לממשלה שתצטרך להחליט האם לפתוח בחקירה.

יצוין כי בין מגישי התלונה במשטרה נגד נתניהו, היתה מפלגת 'העבודה' בדרישה לפתוח בחקירה "בשל האמירות המסיתות". יו"ר המפלגה ח"כ מרב מיכאלי נימקה: "בפעם הקודמת שהתעלמנו מההסתה שלו - זה נגמר ברצח. הפעם לא ניתן לזה לקרות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הסתה לאלימות הרפורמה המשפטית מפגיני שמאל אהוד ברק אהוד אולמרט רון חולדאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד