ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024

בתום 10 ימי מאבק: בת ה-3 שנפצעה מדלת - נפטרה

עשרה ימים נאבקו הרופאים על חייה של בת ה-3 שנפצעה כתוצאה מנפילת דלת פלדה בבית סבה בהר נוף, עד שנפטרה השבת

צילום אילוסטרציה: נתי שפירא, דוברות זק"א
צילום אילוסטרציה: נתי שפירא, דוברות זק"א

לאחר שבוע וחצי של מאבק על חייה, נפטרה מפצעיה בת ה-3 שנפגעה מדלת שנפלה עליה בבית סבה בשכונת הר נוף בירושלים.

כזכור, לפני שבוע וחצי, בט"ז אב, ילדה כבת 3 איבדה את הכרתה בבית סבה ברחוב אגסי בירושלים, לאחר שדלת פלדה נפלה עליה. מתנדבי ארגון החובש הר נוף ביצעו בה פעולות החייאה יחד עם כונני איחוד הצלה וצוות נט"ן מד"א, והיא פונתה במצב אנוש לחדר הטראומה בבית החולים שערי צדק, ומשם הועברה לבית החולים הדסה עין כרם.

במהלך השבת, לאחר שהרופאים נאבקו על חייה, היא החזירה את נשמתה הטהורה ליוצרה.

אלברט בוקעי, חובש מתנדב בארגון החובש הר נוף ומד"א, סיפר לאחר הפציעה: "הגענו לזירה ומצאנו ילדה כבת 3 כשהיא מחוסרת הכרה לאחר שנפלה עליה דלת פלדה. התחלנו בביצעו פעולות החייאה יחד עם צוות מד"א מרחב ירושלים שפינו אותה".

"השכנים סיפרו כי דלת פלדה נפלה עליה מסיבה שאינה ברורה ופצעה אותה אנושות", הוסיף שלמה גליק, חובש איחוד הצלה.

מתחקור ראשוני של המשטרה עולה כי הילדה שהתה עם הוריה בבית הסבא והסבתא, דלת הכניסה לדירה הוחלפה ימים ספורים מוקדם יותר, בעוד הדלת הישנה נשארה בתוך הדירה. הדלת נפלה על הילדה ופצעה אותה - מה שהוביל למותה. במשטרה נפתחה חקירה ונבדק חשד לרשלנות. אולם, מאחר ורוב העדים למקרה היו סמוכים למיטת הילדה עד כה, המשטרה התחשבה ודחתה את חקירתם.

לפני כ-4 שנים, בכ"ה חשוון תשע"א אירע מקרה דומה, כאשר ילד כבן שנה וחצי שהתגורר בשכונת קרית יובל בעיר, נפגע מדלת פלדלת שעמדה בחדר המדרגות מספר חודשים, נפלה - והרגה אותו. כשנה לאחר מכן, הוגש נגד מניחי הדלת כתב אישום באשמת גרימת מוות ברשלנות.

על פי כתב האישום שהוגש כשנה לאחר מכן, החליפו קלרה וגבריאל לוי את דלת דירתם ברחוב שטרן 45 בשכונה, כאשר הנאשם הנחה את מתקין הדלת, להניח את הדלת הישנה במבואת הבניין. הנאשמת ידעה אף היא כי הדלת, שמשקלה כ-60 ק"ג הונחה במקום.

כמה שבועות לאחר מכן העיר אבי הילד שנהרג לנאשמת כי עליה לפנות את הדלת אך הנאשמים לא עשו כן, עד שבתחילת נובמבר נכנסה אמו של הפעוט עם בנה בעגלה אל הבניין, הוציאה אותו מהעגלה ולאחר מספר צעדים שצעד, נפלה עליו הדלת והוא נמחץ תחתיה. כתוצאה מכך נגרמו לו חבלות ראש קשות והוא מת מפצעיו.

כתב האישום מייחס לנאשמים את עבירות הרשלנות הבאות: הנחת הדלת מבלי להבטיח את יציבותה ואי פינויה מהמקום.
ילדה הר נוף הרוגה דלת פלדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד