י"ג אלול התשפ"ד
16.09.2024

בזכותן נגאלו: כ- 1,000 נשים ביום עיון מיוחד

המרכז הארצי לטהרת המשפחה ביום עיון מיוחד על רקע המצב הקשה, האסונות והטרגדיות • הרבנים הנואמים הדגישו את חשיבותה של עבודת ה' מתוך שמחה ותוקף תפקידה של עקרת הבית

בזכותן נגאלו: כ- 1,000 נשים ביום עיון מיוחד
gd

שפכי כמים. בסימן התפילות, הדמעות והתחנונים נוכח המצב הקשה, הטרגדיות והאסונות; ובצל המערכה הנטושה המאיימת על העם היושב בציון – התקיים בראש חודש אב יום עיון ארצי לנשים מטעם 'המרכז הארצי למען טהרת המשפחה בישראל'.

למעלה מ-1,000 נשים מכל רחבי הארץ הגיעו ביום שני – בפתחו של חודש החורבן, ליום עיון מחזק ומעצים, באולמי 'תמיר' בירושלים. יום העיון נפתח באמירת פרקי תהילים, לישועה ולנחמה, לרפואת החיילים הפצועים ולשמירה משמים על עם ישראל כולו. "שפכי כמים לבך" – כפול 1,000 נשים - נדמה היתה כבוקעת רקיעים ומעוררת רחמי שמים מרובים.

מנהל המרכז הארצי למען טהרת המשפחה בישראל, הרב חיים לוי, פתח את הכנס בהרחיבו אודות מהותה של תפילה זכה הנאמרת מלב-של-אם צדקנית, בין אם מדובר על תפילה אישית, משפחתית או כללית. "בטוחני כי יהא יום זה לזיכוי הרבים ולישועת הכלל והפרט בימים טרופים אלה" – סיכם.

המנחה גב' דבורה נרקיס ליוותה את האירוע בחן ובנועם, בהעניקה את רשות הדיבור למרצה הגב' רחל ארנפלד. תחת הכותרת "מעמד האישה בימינו ותפקידה בדורנו" – הסבירה כי בתקופתנו רבה המבוכה ורבים המה הקשיים והתמודדויות. עקרת הבית נוטלת על עצמה משימות רבות במגוון תחומים – רוחניים וגשמיים, אולם לעתים נפגעת מכך המטרה העיקרית והבסיסית של אם-בישראל: עקרת הבית, להיות עיקרו של בית.

"נשים מרבות בכל מיני סגולות, בחלוקת ספרי תהילים, בקבלות טובות וכדומה. אכן חשוב מאוד להתפלל ולהרבות בתחנונים" – הטעימה המרצה החשובה, "אולם על האישה לדעת שמעמדה כעקרת בית חשוב ביותר. עליה מושתת הבית, ואין לאפשר שהקבלות האישיות, גם אם נכונות וטובות, תיפולנה בסופו של דבר ותפגענה בתפקידנו העיקרי – להחזיק ולחזק את הבית היהודי".

הרב יצחק פנגר התייחס בדבריו אודות החשיבות העצומה של תקשורת נכונה בבית, בבית הספר ובחברה בכלל. "בקורות וביקורתיות על המופנים כלפי ילדינו או ילדים הנתונים תחת מרותנו" – אמר הרב, "יכולה שתהא וצריכה שתהא לעתים, אולם חייבת היא לבוא בשילוב מובהק של תמיכה ואהבה. ברגע שיש ביקורת לבדה – היא גורמת לילדים לחפש אהבה ותמיכה בחוץ, רח"ל. נדמה בעיניהם כי הרחוב מקבל אותם כמות-שהם, ללא כל ביקורת, ללא סייג וללא תנאים. כאשר הם מגלים כמה קר ואכזר הוא הרחוב, לעתים כבר מאוחר מדי".

הרב פנגר תיבל את דבריו הנעימים במעשיות מרתקות מניסיונו האישי ומצקלונו הנרחב. בכך המחיש את תורף הדברים, בלבנו את המסר החשוב: אהבת הילדים ותמיכה – הם הבסיס עליו נטפח בסייעתא דשמיא את נפש ילדינו.

הרב משה בויאר התייחס במשאו מפעים לנושא המידות הטובות שבין אדם לחברו. "דווקא בימים אלו, ימי בין המצרים, עלינו לדעת כי ישועת עם ישראל תלויה בכך שנכבד אחד את השני" – אמר. "אפילו התנהגותו של יחיד אשר מוותר, בולם את פיו בשעת מריבה, יכולה לחולל ניסים ונפלאות. שאם עשה מצוה אחת – מכריע את העולם כולו לכף זכות".

בחתימת האירוע המרשים, עלתה הרבנית ימימה מזרחי לשאת דברים בפני קהל-הנשים הרב שמילא את האולם במשך כל העת. כדרכה, דבריה המרגשים נגעו ללבן של השומעות, בתארה בשפה מוחשית ונוגעת-ללב, את התקופה הקשה בה אנו מצויים. "בתקופה קשה זו", אמרה לקול התייפחותן השקטה והדומעת של הנוכחות, "דווקא בתקופה זו, נשמע קולן של האמהות. קולות שבר ונהי של אמהות-שלושת-החטופים, ועד עכשיו, לצערנו הרב, לא פוסק קול הבכי והאבל על ההרוגים הי"ד והפצועים. נהי תמרורים שעולה למרומים. "אנו, האמהות, צריכות להעתיר ולייחל בבכי ובתחנונים, אך בד-בבד לבצע את משימתנו ותפקידנו באמונה ובשמחה".

הרב חיים לוי, מנכ"ל המרכז, הודה בהתרגשות לנואמים הנכבדים ולציבור הנשים הענק שהגיע מכל רחבי הארץ, למרות הקושי, ליום העיון החשוב. "בתפילה שנזכה, כי אכן תקוים בנו הבטחת השי"ת כי בזכות נשים צדקניות תבוא הגאולה, במהרה בימינו, אמן".
יום עיון נשים טהרה מלחמה מפגש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}