ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
אירופה למען אוקראינה

11 מדינות התחייבו להעביר סיוע צבאי משמעותי

גרמניה מסרבת לספק לאוקראינה טנקי לאופרד מתוצרתה, ואוסרת על מדינות שרכשו ממנה טנקים מסוג זה להעביר אותם לשדה הקרב באוקראינה. גרמניה מסבירה שמדובר בהחלטה מאוד מורכבת שיש לשקול אותה בכובד ראש

11 מדינות התחייבו להעביר סיוע צבאי משמעותי
המלחמה באוקראינה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

מנהיגי מדינות אירופאיות התכנסו בסוף השבוע באסטוניה, על מנת לדון בדרכים להגברת הסיוע לאוקראינה מול המלחמה הבלתי נגמרת מול רוסיה. זאת, לאחר שבתקופה האחרונה החלה אוקראינה להפעיל לחץ כבד בנסיון להשיג נשק איכותי יותר, טנקים מתקדמים מאוד ומערכות מודרניות, בגלל הקיפאון שנוצר בשדה הקרב, כשהצדדים עברו למלחמת שוחות שלא מתקדמת לשום מקום ורק גובה מחיר דמים הולך וגדל.

בכינוס השתתפו מנהיגי 11 המדינות הבאות: אסטוניה שאירחה את הכינוס, בריטניה, פולין, לטביה, ליטא, דנמרק, צ'כיה, גרמניה, הולנד, סלובקיה וספרד. היום צפוי להתקיים מפגש מורחב עוד יותר, בבסיסי של חיל האויר האמריקאי בגרמניה, לשם יבואו נציגים של למעלה מ-50 מדינות לכינוס של גיבוש התמיכה הבינלאומית לאוקראינה מול הכיבוש הרוסי המתמשך.

11 המדינות שהשתתפו בכינוס בסוף השבוע התחייבו להעביר סיוע צבאי משמעותי לאוקראינה, ובכללו התחייבו חלק מהמדינות לספק לה טנקים, מערכות הגנה אוירית, מערכות ארטילריה מת־ קדמות ועוד ועוד. עם זאת, עיקר השאיפה של אוקראינה היא לקבל טנקים מסוג 'לאופרד' מתוצרתה של גרמניה. טנקים אלו נחשבים למתקדמים במיוחד ולבעלי יכולות גבוהות התואמות במדויק את צרכיה של אוקראינה בקרובת מול רוסיה במזרח המדינה.

אלא שגרמניה נשארת איתנה בסירובה לספק טנקים מתוצרתה לאוקראינה, ולא זו בלבד, אלא שהיא גם אוסרת על כל המדינות שרכשו ממנה טנקים מהסוג הזה, להעביר אותם או את חלקם לידי אוקראינה. הנוהג הקיים בין המדינות הוא שבעסקאות של נשק מתקדם ומשמעותי, יכולה המדינה המייצרת את הנשק להתנות בחוזה המכירה שהמדינה הרוכשת לא תעביר אותו לידי גורם שלישי בלי אישור של ארץ הייצור. ואכן גרמניה משתמשת בסעיף זה בחוזים עליהם חתמה מול המדינות האחרות, כדי למנוע בתוקף העברה של טנקים מסוג זה לידי אוקראינה.

הלחץ האוקראיני מנגד הופך יותר ויותר אינטנסיבי ומדינות רבות החלו ללחוץ על גרמניה בענין. לעת עתה גרמניה עדיין ממשיכה למאן, ומסבירה שמדובר בהחלטה מאוד מורכב שיש לשקול אותה בכובד ראש ולאורך זמן.

מלחמת אוקראינה רוסיה גרמניה טנקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}