ט"ז תשרי התשפ"ה
18.10.2024

הצעת חוק: איסור שימוש בטלפון נייד או באוזניות במעבר חציה

את ההצעה הגיש ח"כ חמד עמאר ממפלגת ישראל ביתנו. עמותת אור ירוק: "עיסוק בטלפון הנייד ושימוש באוזניות מפחית את תשומת ליבו של הולך הרגל מן המתרחש בכביש ועשויים לגרום לתאונה"

הצעת חוק: איסור שימוש בטלפון נייד או באוזניות במעבר חציה
יעקב נחומי


לאחרונה הונחה על שולחן יו"ר הכנסת הצעת חוק העוסקת בתחום הבטיחות בדרכים, אותה הגיש חבר הכנסת חמד עמאר ממפלגת "ישראל ביתנו".

על פי הצעת החוק החדשה, ייאסר על הולך רגל שיחצה את הכביש במעבר חציה להשתמש בטלפון נייד או באוזניות המחוברות למכשיר משמיע צלילים מסוג אחר.

בדברי ההסבר להצעת החוק כתב חבר הכנסת כי מדינת ישראל נמצאת במקום לא מחמיא מבין מדינות העולם המתקדמות בנוגע למספר הולכי רגל הנהרגים בתאונות דרכים בכבישים בכלל, ובפרט במעברי חציה.

חבר הכנסת מציין, כי הסכנה להולכי רגל מתעצמת עם כניסתם של אמצעים טכנולוגיים שונים המאפשרים שליחת מסרונים, מיילים ושימוש באפליקציות ביתר קלות. אמצעים אלה, מציין ח"כ עמר, גורמים להסחת דעתם של הולכי הרגל בעת חציית כבישים, מקום שבו הם צריכים להיות קשובים למתרחש סביבם. על כן, מציע חבר הכנסת לתקן את פקודת התעבורה ולקבוע איסור שימוש בטלפון נייד על ידי הולכי רגל בעת מעבר במעבר חציה.

עמותת אור ירוק: "עיסוק בטלפון הנייד ושימוש באוזניות מפחית את תשומת ליבו של הולך הרגל מן המתרחש בכביש ועשויים לגרום לתאונה. על המדינה לפעול להגברת מודעותם וזהירותם של הולכי הרגל בעת חצית הכביש".
אור ירוק הולכי רגל כביש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}