ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
בישראל הטילו ספק

דובר חמאס: "התיעוד של מנגיסטו מהשבועות האחרונים"

דובר חמאס הגיב לסרטון שפורסם אתמול על ידי הארגון ובו נראה אדם שהוצג כאברה מנגיסטו ואמר: "מדובר בסרטון אותנטי. הוא צולם בשבועות האחרונים". לדבריו, "בישראל רוצים להסיט את תשומת הלב מהנושא"

דובר חמאס: "התיעוד של מנגיסטו מהשבועות האחרונים"
מנגיסטו בתיעוד שפרסם חמאס צילום: מתוך הסרטון

דובר ארגון הטרור חמאס, חאזם קאסם, הגיב הבוקר (שלישי) בראיון לרדיו א-שמס לסרטון שפורסם אתמול על ידי הארגון ובו נראה אדם שהוצג כאברה מנגיסטו, המוחזק בשבי החמאס ברצועת עזה מאז שנת 2014. קאסם טען כי מדובר בסרטון אותנטי ולדבריו הוא צולם בשבועות האחרונים. הוא הסביר כי מטרת הסרטון, "להוכיח שהוא בחיים ולקרוא לאחראים בישראל להתקדם במשא ומתן אם מעוניינים להביא לשחרור שלו ושל שאר השבויים".

עוד טען קאסם כי פרסום הסרטון ביום שבו נכנס הרצי הלוי לתפקיד הרמטכ"ל נעשה במכוון מתוך מטרה להחזיר לסדר היום את הנושא. הוא התייחס גם לתגובה הישראלית שהטילה ספק במהימנות התיעוד, ואמר כי התגובה הייתה צפויה. לדבריו, "בישראל רוצים להסיט את תשומת הלב מהנושא ולהקטין את ההתעניינות הציבורית בו, במקום לפעול לשחרור השבויים תמורת שחרור אסירים פלסטינים".

אברה מנגיסטו בשבי חמאס

כזכור, בסרטון שהוציאה הזרוע הצבאית של חמאס נשמע אומר האדם שנטען כי הוא אברה מנגיסטו: "עד מתי אני נמצא פה בשבי? אחרי השנים הארוכות, איפה המדינה ועם ישראל?". אמש אמר אחיו של מנגיסטו, יאלו, לחדשות 13 כי הוא "לא בטוח שהוא מזהה אותו".

הבוקר בראיון לגלי צה"ל אמר דובר צה"ל, רן כוכב כי הוא, "לא יכול לאשר או להכחיש את רמת האמינות שלו". כוכב תקף את ארגון הטרור ואמר: "הניסיון להפעיל עלינו לחץ הוא ניסיון נלוז, לא ראוי, לא חוקי, לא לפי גבולות המוסר והדין הבינלאומי".
אברה מנגיסטו ארגון חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}