ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024

אירוע המנהרה: המחבלים תכננו לחטוף אזרחים

תשעה מחבלים חדרו לישראל דרך מנהרת טרור ליד עין השלושה ופתחו באש לעבר סיור צה"ל • קצין וחייל נהרגו

אמוץ גרינברג ואדר ברסנו הי"ד. צילום: פלאש90
אמוץ גרינברג ואדר ברסנו הי"ד. צילום: פלאש90

קצין וחייל נהרגו בבוקר השבת בנסיון חדירה סמוך לעין השלושה. שני חיילים נפצעו באורח בינוני.

רב-סרן (מיל') אמוץ גרינברג, בן 46 ואב לשלושה מהוד השרון, וסמל אדר ברסנו, בן 20 מנהריה, נהרגו בשעות הבוקר בהיתקלות עם מחבלים שחדרו ממנהרה לעבר שטח ישראל.

"מספר מחבלים חדרו לשטח ישראל דרך מנהרת טרור ופתחו באש מקלעים ובירי נגד טנקים לעבר כוח צה"ל במהלך סיור באזור", נמסר בהודעת דובר צה"ל. "הכוח השיב באש והדף את המחבלים לשטח רצועת עזה, מחבל אחד נהרג".

בהיתקלות עם חמושים פלסטינים בשבת לפנות בוקר בבית להיא, נפגעו שלושה חיילים, המחבל נהרג. והם פונו לקבלת טיפול רפואי בבתי החולים שיבא בתל השומר וברזילי באשקלון.

הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ הנחה היום את יחידות העילית של צה"ל לתגבר את קו גדר המערכת והיישובים הסמוכים. זאת מחשש שפעילי חמאס ינסו שוב לחדור דרך מנהרה לישראל.

הנשק שהושאר בשטח על ידי המחבלים. צילום: דו"צצילום: הנשק שהושאר בשטח על ידי המחבלים. צילום: דו"צ
הנשק שהושאר בשטח על ידי המחבלים. צילום: דו"צ

תכננו לחטוף אזרחים
מתחקיר המקרה עולה כי המחבלים תכננו לחטוף אזרחים מאחד היישובים הסמוכים. בציוד שהמחבלים הותירו מאחור, אותרו אזיקונים, מזרקים עם חומרי הרדמה, פלנליות ועוד אמצעים המעידים כי מטרתם הייתה חטיפה. עוד עולה, כי המחבלים, תשעה לפחות, היו לבושים במדי ב' של צה"ל.

עוד מעריכים במערכת הביטחון כי הכוונה הייתה לחטוף מספר אזרחים מהיישובים הצמודים לגדר ולהעביר אותם לשטח הרצועה באמצעות המנהרה דרכה נכנסו המחבלים לישראל. החשש הוא שחמאס וארגוני הטרור האחרים רוצים לבצע פיגוע חטיפה מאחר והם מבינים את ההשלכות שלו ואת המשמעות הרבה שיש לאירוע כזה.

מאותה סיבה הנחו בצה"ל את החיילים שנכנסו לרצועה לשים לב במיוחד לאיום החטיפה. החשש הוא כי המחבלים ינסו לצאת מפירים של מנהרות שצה"ל טרם חשף, להתקרב לכוחות ולחטוף חיילים. נקודה נוספת ממנה חוששים בצבא היא כי המחבלים ילבשו מדי צה"ל ויתחזו לחיילים.

דובר צה"ל, תא"ל מוטי אלמוז, התייחס הערב במהדורות החדשות להמשך הפעילות במאמץ היבשתי ואמר כי "אנחנו שוללים יכולות אסטרטגיות שחמאס עמל עליהן שנים רבות בכל הקשור למנהרות. המנהרות האלה הן אינן מנהרות מסתור או מחבוא - הן מנהרות מאוד משמעותיות באמצעותן תכנן הארגון לבצע פיגועים גדולים מאוד במרכזי יישובים או במחנות צה"ל". לדברי תא"ל אלמוז, ייעוד המנהרות היה ביצוע חטיפות לתוך שטח רצועת עזה.

פירוק מערך המנהרות של חמאס הינו מאמץ עיקרי בלחימה בעזה. "אנחנו שוללים ממנו את מקסימום היכולות שהוא השקיע ועסק בהן במשך שנים כדי להגיע לימים האלה לצד האיום הרקטי כדי להגיע להישגים", פירט תא"ל אלמוז. "אנחנו מבינים את הלחץ שחמאס מצוי בו, חמאס עושה כל מה שהוא יכול כדי לפגוע כי פירקנו נכסים אסטרטגיים".

בדבריו ציין דובר צה"ל את ניסיון הפיגוע שהתרחש היום. "חמאס ניסה לבצע פיגוע כנגד חיילים או כנגד אחד היישובים. הוא חדר לתוך השטח ונתקל בחיילים", הדגיש תא"ל אלמוז.

"אנחנו מבינים שאירועים מסוג זה בקרב בסדר הגודל שמתנהל עכשיו ברצע"ז הם אינם אירועי ביטחון שוטף. פעילות כזו מתרחשת כשהקרב הוא צפוף ויש חיילים בצד השני - עדיין צריך הרבה מאוד כוח בקו ההגנה. אלה אירועים שיכולים לקרות וצריך להבין שזו לא המציאות שהיינו בה - צה"ל מפעיל עוצמה גדולה וחמאס מנסה למצוא לכך פתרונות".
חיילים עזה מחבלים חמאס הרג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}