י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
התקיפות נמשכות

רוסיה קיבלה אספקה חדשה של מל"טים איראניים

המודיעין האוקראיני טוען כי רוסיה קיבלה משלוח חדש של מל"טים מתוצרת איראן. לפי דובר המודיעין, המשלוח החדש קטן יותר מהקודם שעל פי ההערכות כלל לפחות 400 מל"טים. רוסיה חזרה לתקוף הבוקר אתרי אנרגיה באוקראינה עם מל"טים איראניים

רוסיה קיבלה אספקה חדשה של מל"טים איראניים
כוחות ההצלה באוקראינה פועלים במקום נפילות המל"טים צילום: כוחות החירום האוקראינים

גורם בכיר במודיעין האוקראיני אמר כי רוסיה קיבלה משלוח חדש של מל"טים מסוג Shahed-136 'קמיקזה' מתוצרת איראן. לפי דובר המודיעין של אוקראינה, אנדריי יוסוב, המשלוח החדש קטן יותר מהקודם, שעל פי ההערכות כלל לפחות 400 מל"טים.

רוסיה השתמשה באספקה ​​הראשונית באוקטובר ובנובמבר, אך דיווחים מאוקראינה הצביעו על כך שבמשך 2-3 שבועות לא נראו מל"טים איראניים מאמצע נובמבר, מה שמצביע על מחסור אפשרי. "זה משלוח חדש (של מל"טים), אנחנו לא מתייחסים לגודלו, אבל אנחנו רואים שלא נעשה שימוש במל"טים במהלך הפגיעות המאסיביות אתמול. כל שאר הטילים שלהם היו בשימוש, וכל אלה היו טילים ולא מל"טים, אבל המשלוח האחרון כלל מל"טים" אמר.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר באוקטובר האחרון כי רוסיה הזמינה 2,400 מל"טים מתאבדים מאיראן. אבל הייצור של איראן איטי, והיא גם צריכה לשמור מספיק מל"טים לצבא שלה. יוסוב דיבר גם על הסכמים קודמים שהושגו בין רוסיה לאיראן בנוגע לאספקת טילים בליסטיים, ואמר: "נכון להיום, לא ראינו טילים בליסטיים איראניים ברוסיה לשימוש נגד אוקראינה, למרות שקיימת אפשרות כזו, והמידע הזה נמצא במעקב. כמו כן, נעשים מאמצים מסוימים להבטיח שהתרחיש הזה לא ייצא לפועל. אבל יש איום כזה".

ואכן הבוקר (שני) רוסיה המשיכה לתקוף את אוקראינה באמצעות פגיעה באוכלוסייה אזרחית. צבא רוסיה תקף הבוקר באמצעות מל"טים אתרי אנרגיה בקייב. גורמים בצבא אוקראינה העריכו כי בין 15 ל-20 מל"טים שוגרו מאזור ים אזוב לעבר הבירה קייב.

מל"טים מלחמת אוקראינה רוסיה איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}