י"ז תשרי התשפ"ה
19.10.2024

הגר"י מצגר: "חוק צוהר - מכשול עצום" • צפו

באזכרה לרגל ה'שלושים' לפטירת הגר"ע זצ"ל, תקף הרב הראשי לשעבר את החוק, והסביר אלו מכשולים טמונים בו • וידאו

הגר"י מצגר: "חוק צוהר - מכשול עצום" • צפו



הרב הראשי לישראל לשעבר, הגאון רבי יונה מצגר, השתתף אמש (א) בעצרת לרגל ה'שלושים' לפטירתו של הגר"ע יוסף זצ"ל בישיבת 'נהר שלום' בירושלים, בה השתתפו גם ח"כ אלי ישי ויד ימינו של הגר"ע, צבי חקק.

במהלך דברי ההספד שנשא, התייחס הגר"י מצגר לראשונה לחוק הפותח את איזורי רישום הנישואין שעבר בכנסת בשבוע שעבר. "אני בטוח שאילו (הגר"ע) היה שומע היום מה שבשבוע האחרון כנסת ישראל חוקקו, את החוק שנקרא חוק צוהר, שניתן לפתוח את רישום הנישואין בכל הארץ, הוא היה כועס ו'נשמע קולו בבואו אל הקודש'. אני בטוח. כי זה דבר אסון, ויכול להביא מכשלה עצומה".

צפו בוידאו:


את הדברים אמר הרב הראשי בקשר לסגנון הפסיקה של הגר"ע זצ"ל שהתאפיין ב"כח דהיתרא עדיף". על כך אמר הרב הראשי כי "'כח דהיתרא' אין פירושו כמו רבנים היום שנותנים תשובות מהבטן בלי ראיות. 'כח דהיתרא' שהיה לו כי הוא היה רואה את כל התורה מולו מתחילתה ועד סופה, כל מחלוקת, כל דעה, כל סברא, היה יכול להגיד לך ישר והפוך, אז ממילא ה'כח דהיתרא' שלו היה כח עם משענת ולא כמו היום שהכל מותר".

בכדי להמחיש את המכשלה ההלכתית אליה יכול להוביל החוק שעבר בכנסת, הסביר הרב הראשי: "אם אתה גר במטולה, למה אתה רוצה להירשם באילת? אתה מרחיק את עדותך? יש איזה פגם במשפחה? יש איזה ממזר? זאת לא אישתך? למה אתה רוצה ללכת לאילת? ויתירה מזו, מכיוון שזה גורר הכנסות כספיות, כל רישום נישואין עולה כמה מאות שקלים, יתחילו תחרויות עסקיות עם מאכערים... כל מיני מכשלות הלכתיות עצומות שמנענו אותן בציפורניים, וכעת עושים את זה במחי יד בכדי להיות פופוליסטים. אין לי ספק שהוא היה מוחה על העניין כי הוא היה בבחינת 'ונשמע קולו בבואו אל הקודש'".
חוק צוהר רישום מצגר וידאו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}