מענק כספי של 150 אלף שקלים לזוכה באתגר החדש
המשרד להגנת הסביבה ומשרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה מובילים אתגר למיפוי טכנולוגיות לזיהוי אוטומטי של כלי רכב המייצרים רעש חזק; הפתרונות שייבחרו להדגמה יזכו במענקי תמיכה בסך כולל של 150 אלף שקל
- קובי ברקת
- כ"ד כסלו התשפ"ג
המשרד להגנת הסביבה ומשרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה מפרסמים אתגר ליזמים ולחברות עסקיות, במטרה להפחית רעש מכלי רכב באמצעות גילוי וזיהוי אוטומטי. האתגר מתפרסם ב"אתר האתגרים הלאומי" פלטפורמה חדשה, פרי שיתוף פעולה בין משרד החדשנות, המדע והטכנולוגיה ומשרד האוצר – החשב הכללי, שנועדה לעודד תהליכי חדשנות במשרדי וגופי הממשלה.
האתגר קורא ליזמים וחברות עסקיות לערוך הצגות או הדגמות לפתרונות שיאפשרו זיהוי וגילוי של כלי רכב מרעישים באופן חריג, בתנאי ראות שונים (יום, לילה וערפל) ובכל מזג אוויר, במטרה לבצע הליך אכיפה ולצמצם את מטרדי הרעש. לצורך תמיכה בקידום פתרונות לאתגר, יתמוך המשרד להגנת הסביבה בסכום של 150,000 שקל בשלוש הצעות שייבחרו להדגמה באתגר זה - 50,000 שקל לכל הדגמה.
על הפתרונות הטכנולוגיים לתת מענה הן לגילוי רעש החורג ממפלס הרעש המותר והן לזיהוי מדויק של כלי רכב מרעיש מבין כלי הרכב המצויים בדרך. הפתרונות שיוגשו יבחנו בהיבטי פונקציונליות, חדשנות וגמישות, ומתוכם ייבחרו שלושה מיזמים להדגמה בשטח.
בשנים האחרונות, רעש מכלי רכב הפך למפגע בסביבה העירונית והבין-העירונית, במיוחד לאור התופעה לפיה מוכנסים שינויים בלתי מורשים למנוע או למערכת הפליטה של האופנועים. רעש מתחבורה מפריע לפעילות היומיומית של אנשים בבית הספר, בעבודה, בבית ובשעות הפנאי ואף גורם להפרעות בשינה, לחרדה ולבהלה. ארגון הבריאות העולמי אף קבע כי לרעש מתחבורה השלכות שליליות על בריאות האדם, ובהן תחלואת לב וכלי דם, פגיעה ביכולות קוגניטיביות, השפעות פסיכופיזיולוגיות, הפחתת ביצועים של המוח וגרימת שינויים בהתנהגות חברתית.
רמות הרעש המותרות מתבססות על תקנים למניעת רעש כמפורט בתקנות התעבורה. כיום, בהיעדר טכנולוגיה אוטומטית לגילוי וזיהוי מפגעי רעש מכלי רכב, האכיפה מורכבת ומצריכה מבצעים עתירי כוח אדם, ועל כן אינה מהווה פתרון יעיל לאורך זמן. על כן, נדרש פתרון טכנולוגי לגילוי וזיהוי של כלי רכב הגורם לרעש מעל רמה שתוגדר.
הוספת תגובה
לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות