י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
אירועי הקפיטול

טראמפ צפוי לעמוד לדין באשמת המרדה

בארה"ב מדווחים, כי נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ, צפוי להיות מועמד לדין פלילי. על פי המסתמן, האישומים נגדו יכללו המרדה, ניסיון לקשירת קשר והונאת הציבור. טראמפ עצמו עדיין לא הגיב לדיווחים, אך בעבר ביטל בזלזול שאלות שהופנו אליו בנושא מצד עיתונאים שונים

טראמפ צפוי לעמוד לדין באשמת המרדה
המהומות בקפיטול צילום: צילום מסך

סוכנויות הידיעות בארה"ב מדווחות כי נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ, צפוי לעמוד לדין פלילי. על פי הדיווח, ועדת החקירה שהוקמה בעקבות הפריצה של אלפים מתומכיו לקפיטול בוושינגטון, תמליץ למשרד המשפטים האמריקני להעמיד אותו לדין, כשהסעיף החמור ביותר בו צפוי דונלד טראמפ להיות מואשם, הוא סעיף של "המרדה המונית".

ועדת החקירה תתכנס בימים הקרובים לקבוע מה דינו של טראמפ, ולפי מספר מקורות ששוחחו עם סוכנות הידיעות AP ו'פוליטיקו', חברי הוועדה יצביעו בעד המלצה להעמיד לדין את הנשיא לשעבר. ההמלצה למשרד המשפטים האמריקני תכלול שלושה סעיפים חמורים בהם טראמפ יואשם, ביניהם כאמור המרדה.

ההמלצה תתקיים ככל הנראה עוד במהלך השבוע הקרוב, אך עם זאת, ייתכן ולבסוף ההחלטה של חברי הוועדה תשתנה והם לא ימליצו להעמיד אותו לדין בשלושת הסעיפים החמורים. מלבד סעיף ההמרדה, שני הסעיפים הנוספים יכללו "ניסיון לקשירת קשר" ו"הונאת הציבור".

טראמפ עצמו עדיין לא הגיב לדיווחים, אך בעבר ביטל בזלזול שאלות שהופנו אליו בנושא מצד עיתונאים שונים. במקביל, על רקע התסבוכת המשפטית, ועל רקע הכישלון בבחירות האמצע שנערכו בחודש שעבר, נראה כי גם מצבו בתוך הבית פנימה לא משופר בלשון המעטה. סקר חדש שנערך בשבוע האחרון בעיתון וול סטריט ג'ורנל, שבדק את מידת הפופולריות של הנשיא לשעבר במרוץ לראשות המפלגה הרפובליקנית, מצא כי %52 ממצביעי המפלגה תומכים במושל פלורידה רון דה סנטיס, ואילו %38 בלבד תומכים בטראמפ שאינו מצליח לזכות בתמיכה שלה ציפה.

ארה''ב דונלד טראמפ מהומות הקפיטול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}