ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
לקראת השבעה

לוח הזמנים הפוליטי | בכנסת נערכים לבליץ חקיקה עד לסופה"ש

המנדט להרכבת הממשלה יפקע בכ"ז כסליו, נר שלישי של חנוכה, עד אז יאלץ ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו לסיים את מלאכת הרכבת הממשלה ולהגיע לסיכומים עם כל המפלגות, לצד סיום חלוקת התיקים בין חברי הליכוד | אלו הקרבות הפוליטיים שעדיין נותרו | הלו"ז המלא

לוח הזמנים הפוליטי | בכנסת נערכים לבליץ חקיקה עד לסופה"ש
סמוטריץ ובן גביר במליאה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

עם הוספת עשרה ימים נוספים של המנדט להרכבת הממשלה, המערכת הפוליטית נכנסת לימים סוערים ומתוחים קודם הרכבת הממשלה שתושבע ככל הנראה במהלך ימי החנוכה, בעוד כשבועיים.

המנדט להרכבת הממשלה יפקע בכ"ז כסליו נר שלישי של חנוכה, עד אז ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו יאלץ לסיים את מלאכת הרכבת הממשלה ולהגיע לסיכומים בנוגע להסכמים הקואליציוניים לצד סיום חלוקת התיקים בין חברי הליכוד.

כבר מחר (שני) יחלו ההכנות לקראת השבעת הממשלה. בשעות הבוקר תתכנס סיעת הליכוד לקבוע את זהות יו"ר הכנסת, כשלעת עתה עדיין לא ברור האם יהיה זה יושב ראש קבוע או שמא יו"ר זמני. על תפקיד היו"ר יש קרב בליכוד בין אופיר אקוניס, דוד אמסלם ואמיר אוחנה.

בשעה 16:00 תתכנס מליאת הכנסת ותצביע על מינוי יו"ר כנסת מטעם הליכוד, לאחר מכן יתכנסו חברי הכנסת בוועדות מיוחדות שהוקמו לצורך גיבוש הצעות החוק הנצרכות קודם הקמת הממשלה, בהם "חוק דרעי", חוקי סמכויות למען איתמר בן גביר ובצלאל סמוטריץ' וחוק הפורשים שימנע אפשרות של ארבעה חברי כנסת להתפצל מהליכוד.

בקואליציה העתידית ינסו לסיים את בליץ' החקיקה עד לסוף השבוע כדי שיכולו להשביע את כל השרים יחד, כולל דרעי שמבקש להעביר קודם השבת הממשלה את 'חוק דרעי' שימנע מבג"ץ להטיל עליו עונש קלון שימנע ממנו לכהן כשר.

בינתיים, בליכוד מתנהל קרב עיקש סביב מינוי התפקידים. הקרבות מתמקדים על תפקידי יו"ר הכנסת, משרד החוץ ומשרד התחבורה. על משרד החוץ מתמודדים ישראל כ"ץ ואמיר אוחנה, כשגם שמו של מקורבו של נתניהו, רון דרמר עולה כאפשרות; על תיק התחבורה נלחמים מירי רגב ואלי כהן.

הקשיים במו"מ אינם רק בתוך הליכוד. גם שאר השותפות בקואליציה ממתינות לקבל תשובות בדרישות המו"מ על הנושאים המהותיים, בראשם נושאי דת כדוגמת חוק הגיוס וחוקים נוספים כמו סעיף הנכד אותו הדתיים דורשים לשנות בחוק השבות.

משא ומתן קואליציוני חוק השבות הליכוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד