י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
למנוע השתתפות בהפגנות

איראן: מאות סטודנטים הורעלו ממזון באוניברסיטאות

הרעלת מזון שהשפיעה על מאות סטודנטים באוניברסיטאות איראניות הבהילה רבים הטוענים כי המזון זוהם בכוונה כדי למנוע מהם להשתתף בהפגנות. סטודנטים באיראן שגרים במעונות, אוכלים בקנטינה שבה נמכר מזון במחירים מסובסדים

איראן: מאות סטודנטים הורעלו ממזון באוניברסיטאות
סטודנטים סירבו לאכול במחאה על הדיכוי נגד ההפגנות צילום: Iran international

ביומיים האחרונים מספר רב של סטודנטים באוניברסיטה התעשייתית של ארק ובאוניברסיטת חרזמי בקאראג' ספגו תסמינים של הרעלת מזון כולל שלשולים, כאבי גוף והקאות, כך מסר ערוץ הטלגרם של איגוד הסטודנטים הארצי ביום חמישי האחרון. לאחרונה היו התפרצויות הרעלת מזון בשתי אוניברסיטאות נוספות, אוניברסיטת אל-זהרה בטהרן והאוניברסיטה הטכנולוגית באיספהאן, כך דווח ערוץ הטלוויזיה Iran international.

על פי הדיווח, הרשויות של אוניברסיטת ארק מכנות את התקריות מקרה נוסף של "הרעלת מזון סדרתית", הרשויות של אוניברסיטת ארק מייחסות את המחלה, ששלחה רבים לבית החולים מאז יום רביעי, לווירוס כלשהו, ​​אך לאור תקרית דומה באוניברסיטת איספהאן, לטכנולוגיה בשבוע שעבר, כאשר תלמידים רבים חלו במחלה קשה לאחר שאכלו אוכל בקנטינה, הופך את ההסבר של הרשויות לבלתי סביר.

סטודנטים מוחים על הדיכוי נגד ההפגנות
סטודנטים של אוניברסיטת איספהאן לטכנולוגיה הניחו את מגשי המזון שלהם על הקרקע בשבת במחאה על הרעלת מספר רב של סטודנטים במעונות

סטודנטים באוניברסיטאות הממלכתיות של איראן, במיוחד אלה שגרים במעונות, אוכלים לעתים קרובות בקנטינה שבה נמכר מזון במחירים מסובסדים. התפרצויות של הווירוס לא דווחו מחוץ לאוניברסיטאות.

חלק מהגולשים ברשתות החברתיות טענו כי סטודנטים באוניברסיטאות הללו מורעלים בכוונה על ידי השלטונות בגלל תפקידם המאוד פעיל בתנועת המחאה נגד המשטר האיראני, המטרה לדבריהם היא להרחיק אותם מההפגנות המתוכננות לרגל יום הסטודנט ביום שני הקרוב.

סטודנטים באיספהאן ערכו מחאה בעקבות התקרית ודרשו את התפטרותם של בכירי האוניברסיטה. "אנחנו לא רוצים אוכל רקוב, אנחנו לא רוצים רשויות רצחניות", הם קראו.

אגודת הסטודנטים של איראן מסרה ביום חמישי האחרון שכל כך הרבה סטודנטים מאוניברסיטת בקאראג' חלו, עד שבמרכז הבריאות בקמפוס נגמרו זריקות לטיפול בהתייבשות ולא היו מיטות להכיל את כל החולים. "בית המרקחת של האוניברסיטה סגור, וסטודנטים אינן מורשים בשלב זה לעזוב את המעונות שלהם כדי לפנות לטיפול רפואי", דיווח ערוץ הסטודנטים ברשתות החברתיות.

אותו מקור אמר כי סטודנטים ביום שישי האחרון באוניברסיטת אל-זהרה בטהראן, שבו אירע תקרית דומה ב-24 בנובמבר, אוימו על ידי פקידי האוניברסיטה שלא לספר לאף אחד שמחלתם נגרמה על ידי מזון בקנטינה. "הרופא של המרפאה באוניברסיטה התעקש שסטודנטים נדבקו בנגיף מאוכל שהם אכלו מחוץ לאוניברסיטה" אמרו סטודנטים לערוץ.

איראן הרעלת מזון סטודנטים הפגנות באיראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}