י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
המוות המסתורי

השר הבלארוסי שמת תכנן צעד "בניגוד לרצון מוסקבה"

השר הבלארוסי שמת בפתאומיות היה אמור לבקר במערב וזאת בניגוד לרצונה של רוסיה. באירופה הועלו חשדות בנוגע למותו של הפקיד הבלארוסי הבכיר ולדימיר מאקיי, אשר על פי ההערכות הרגיז את הנשיא שלו ואת רוסיה

השר הבלארוסי שמת תכנן צעד "בניגוד לרצון מוסקבה"
המלחמה באוקראינה: אילוסטרציה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

שר החוץ של בלארוס, מדינה בעלת ברית קרובה של רוסיה, מת בסוף השבוע בפתאומיות זמן קצר לפני שהיה אמור להיפגש עם גורמים במערב. ולדימיר מאקיי, בן 64, מבלארוס, היה במרחק של ימים ספורים מנסיעה ללודז', פולין, כדי להשתתף במועצת השרים של הארגון לביטחון ושיתוף פעולה באירופה.

לרוסיה נאסר להגיע לפגישה ועל פי החשד, ייתכן שמייקי דיבר בערוץ חשאי עם פקידים מערביים, דבר שהעלה את חמתו של הנשיא שלו אלכסנדר לוקשנקו, ואת חמתו של ולדימיר פוטין. יותר ויותר אנשים טוענים במערב כי מותו היה בנסיבות חשודות.

דיווחים אחרים טוענים כי רוסיה מבקשת להעמיד מנהיג בלארוסי חדש וצייתן יותר מהדיקטטור הנוכחי אלכסנדר לוקשנקו. לב שלוסברג, פוליטיקאי אופוזיציוני רוסי ופעיל זכויות אדם, אמר ל'דיילי סטאר', "קשה מאוד, כמעט בלתי אפשרי, להאמין כי הסיבות למותו של ולדימיר מאקיי היו טבעיות".

מייקי נפגש עם פוטין בארמניה בשבוע שעבר, יחד עם שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב. הוא היה בריא לפני מותו. שר החוץ היה מרגל המודיעין הצבאי הצבאי GRU לשעבר מהתקופה הסובייטית, והיה אמור לארח את שר החוץ הרוסי לברוב במינסק אתמול והיום.

הוא לא הורשה לחזור מארמניה עם לוקשנקו במטוס הנשיאותי שלו, ובמקום זאת נאמר לו לטוס בטיסת מטען צבאית שבה הטמפרטורות היו 10 מעלות מינוס.

האנליסט הפוליטי פרו-פוטין סרגיי מרקוב אמר כי מותו של מייקי יפגע במאמצים לכאורה של המערב להרחיק את בלארוס מרוסיה ולכיוון נאט"ו. "מדוע לוקשנקו החזיק אותו כראש משרד החוץ? כי הוא קיווה שזה יהיה נחוץ כערוץ תקשורת עם המערב? ועכשיו הערוץ נעלם", אמר. הוא הוסיף כי "מותו הוא סמל לחוסר האפשרות של הדרך הבלארוסית להתנתק מרוסיה ולעשות ברית עם המערב".

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין בלארוס מוות בלתי טבעי מוות מסתורי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}