ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
שוחחו בנושאים רגישים

כינוס ועד הפועל של הרבנים ממדינות האיסלאם

רבנים שמכהנים במדינות ערביות ואיסלאמיות, התכנסו בניו יורק לדון בנושאים חשובים. הרבנים הגיעו מכל קצוות תבל ושוחחו על המצב במדינה שלהם. אורח חשוב בפעם השניה ברציפות היה הרב הראשי של איראן שמתמודד בימים אלה עם הפגנות במדינה ומנסה להרחיק את הקהילה היהודית מהמהומות

כינוס ועד הפועל של הרבנים ממדינות האיסלאם
כינוס הרבנים צילום: באדיבות המצלם

איום של ממש מרחף מעל משטר האייתוללות באיראן. בחודשים האחרונים גוברות ההפגנות האלימות ברחבי המדינה שמאיימות למוטט את השלטון. רבה הראשי של איראן הרב יהודה גראמי שמנווט את קהילתו בחכמה ומחוץ למהומות, הגיע לכינוס השלוחים של חב"ד זאת הפעם השנייה ברציפות, שם הוא נפגש עם הרבנים שמכהנים במדינות ערביות ואיסלאמיות.

הרב יהודה גראמי נמצא בקשר רציף עם הרב מנדי חיטריק רבה האשכנזי של טורקיה, ומי שמכהן כיו"ר איחוד הרבנים במדינות האיסלאם שהוקם במטרה לקשר ולתמוך בפעילויות רבנים אשר משרתים קהילות יהודיות בארצות ובאזורים שאוכלוסייתם בעיקר מוסלמית.

הרבנים גראמי וחיטריק 

בשל תפקידו הרגיש והאחראי, מתנזר הרב גראמי משיח עם כלי התקשורת. רבה של איראן מודע היטב לעובדה שדבריו נבחנים היטב בחלונות הגבוהים ומקבל תהודה עצומה באיראן ומחוצה לה. עיניים רבות מופנות לעברו ועוקבות אחר צעדיו ואמירותיו. מטרתו היחידה והמוצהרת היא לפעול לרווחתם יהודי איראן ולחזק את הקשר שלהם ליהדות.

בפגישה בניו יורק השתתפו, הרב ישעיהו כהן רבה הראשי של קזחסטן, הרב ישראל אוזן רבה הראשי של ניגריה, הרב יהודה גראמי רבה הראשי של איראן, הרב שניאור סגל רבה הראשי של אזרבייג'ן, הרב לוי דוכמן רבה הראשי של איחוד האמירויות, הרב לוי בניון רבה של מרוקו. בנוסף השתתפו חברי ועידת הנשיאות, הגאון רבי רפאל דוד בנון, אב"ד מונטריאול, הרב גד בוסקילה רבה של הקהילה המרוקאית בברוקלין, ובראשות הרב מנדי חיטריק רבה הראשי של הקהילה האשכנזית באיסטנבול טורקיה.

הרבנים שוחחו על מצב היהודים במדינתם, על התפתחויות חיוביות בין יהודים למוסלמים, על סידור ארוחות כשרות בקטאר שם נמצאים אלפי יהודים שהגיעו לאירוע ספורט בינלאומי, וחיזוק הקהילות, כולל תכנון הכינוס הבא, כולל בניית בית הכנסת בצפון קפריסין. בכניסה עצמו השתתפו עשרות רבנים נוספים ממדינות האיסלאם, אך בפגישה המיוחדת השתתפו הרבנים מועד הפועל של מדינות האיסלאם.

איחוד רבני מדינות האיסלאם פועל תחת הנהגתו הרוחנית של הראשון לציון הרב יצחק יוסף שליט"א, ובהכוונתו, ופועל לסייע לכולם, מכל העדות והחוגים, חסידי חב"ד, קהילות ליטאיות. ל'בחדרי חרדים' נודע כי הרבנים שוחחו בנושאים רגישים שהשתיקה יפה להם, וזאת כדי לסייע ליהודים שנמצאים במדינות ללא יחסים דיפלומטיים עם ישראל.

בוועד הוחלט לסייע לבתי העלמין היהודיים בפקיסטן, על הסיוע לקהילה היהודית באינדונזיה, על סיוע לתיירים היהודים במצרים, על בית הכנסת בצפון קפריסין, על הרבנות בקוסובו, על סיוע ליהודים בסעודיה, ועל כינוס של כלל הרבנים מדינות האיסלאם שיהיה בחודשים הקרובים באחד ממדינות האיסלם, בראשות הראשון לציון הרב יצחק יוסף, שם יתקיימו בחירות לתפקיד חברי ועד הנשיאות ותפקיד יו"ר איחוד הרבנים, כולל נציגי המדינות.

כינוס השלוחים הרב יהודה גראמי הרב מנחם מנדל חיטריק כינוס רבני הקהילות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד