כ' תשרי התשפ"ה
22.10.2024

איך מוציאים צו ירושה במינימום מאמץ?

במידה ותגישו את הבקשה בעצמכם, תמיד יהיה סיכוי לטעויות שיגרמו לעיכובים ותקלות. בסופו של דבר מדובר במסמך משפטי לכל דבר, הדורש הבנה של החוק. נכון, לא מדובר בתהליך מסובך, אבל קל מאוד לטעות כשאתה לא עו"ד

איך מוציאים צו ירושה במינימום מאמץ?
צו ירושה צילום: FREEPIK

כשאדם נפטר ולא מותיר צוואה, יש צורך בצו ירושה לצורך הסדרת עזבונו. למה חשוב להגיש בקשה לצו רק בליווי עו"ד מקצועי? ואיך מגישים בקשה מקוונת שתחסוך לכם כסף וזמן? התמודדות עם פטירתו של אדם קרוב היא דבר לא פשוט. מדובר בתקופה לא קלה, במהלכה מתמודדים קרוביו עם עצב, בלבול, פרידה ואובדן. זו תקופה בה קרוביו של הנפטר נאלצים להתמודד גם עם אינספור פרוצדורת, כגון: מילוי טפסים, עריכת טקסים, כתיבת הספדים, ועוד. בין כל אותם הדברים, יש צורך גם בניהול עזבונו של הנפטר. במידה והותיר אחריו צוואה - הדברים ברורים יותר. במידה ולא, יש צורך בהגשת בקשה לצו ירושה.

מהו צו ירושה ומה הוא כולל?

צו ירושה הוא צו משפטי, המונפק על ידי הרשם לענייני ירושה. מטרתו להסדיר את כל הנוגע לחלוקת נכסיו של הנפטר בין יורשיו. הצו כולל את שמות היורשים החוקיים ואת החלק היחסי של כל אחד מהם בעיזבון. ללא צו ירושה, היורשים לא יכולים לבצע פעולות בנכסיו של הנפטר. כל פעולה שירצו היורשים לבצע בעיזבון, יש צורך בהצגת צו ירושה או צו קיום צוואה (במידה והייתה כזו). ללא צו ירושה, אין ליורשים גם אפשרות לבצע חלוקה של ההון או להסדיר את חלוקת הנכסים מחדשים. חשוב לדעת, צו ירושה לא מתייחס לגודלו של העיזבון או למידע אחר הנוגע לירושה או ליורשים.

לסיכום, הכי מומלץ להיעזר בשירותיו של עו"ד לענייני ירושה שיגיש עבורכם בקשה לצו ירושה אונליין . כך תחסכו מצד אחד, אבל תקבלו ליווי מקצועי ורציני מצד שני.

מי רשאי להגיש בקשה לצו ירושה?

על פי חוק הירושה, בני משפחתו של הנפטר רשאים להגיש את הבקשה (בן/בת זוג או ילדים). במידה ולא הותיר אחריו הנפטר בני משפחה, מפרט החוק גם חלופות אחרות.

איך מגישים את הבקשה?

תוכלו להגיש את הבקשה בבית המשפט שבמחוז השיפוט בו התגורר הנפטר. הדרך המומלצת ביותר היא להגיש בקשה מקוונת, כך תחסכו זמן וגם תקבלו הנחה בתשלום האגרה.

צריך עו"ד או שאפשר לבד?

שאלה טובה.

עכשיו תשאלו את עצמכם אם הייתם מייצגים את עצמכם בבית המשפט ללא עורך דין? האם אתם ממלאים לבד את הדו"ח השנתי של מס הכנסה? עוקרים לעצמכם לבד שיניים? סביר להניח שלא. ליווי של עו"ד לענייני ירושות, יזרז עבורכם את תהליך הגשת המסמכים, ימנע טעויות לא נעימות וסיבוכים שעלולים להופיע בדרך. בתקופה מורכבת, בה יש לכם הרבה דברים להתמודד עמם, כדאי שתתנו לאיש מקצוע מנוסה לטפל בנושא רגיש, הדורש מקצועיות ודיוק. כיום אפשר ליהנות משירות של הגשת בקשה לצו ירושה בליווי עורך דין אונליין. אתם לא צריכים לזוז מהבית, עורך דין יטפל עבורכם בכל הניירת, המסמכים ובהגשת הבקשה מול הרשם לענייני ירושה. הוא גם ידאג למימוש הירושה ולקיום צו ירושה ללא צוואה. הגשת הבקשה בליווי עו"ד, תסייע לכם להיות שקטים שעשיתם כל מה שניתן על מנת שהבקשה לא תתקל בסירוב.

מה נותר לכם לעשות?

  • למלא פרטים ראשוניים בשאלון דיגיטלי.
  • לשוחח עם עורך דין שייצור עמך קשר.
  • וזהו - בתוך 72 שעות הבקשה שלכם תוגש.

כמה זמן לוקח עד שמקבלים את הצו?

במידה ותעזרו בשירותיו של עו"ד, המטרה תהיה ברורה - שתקבלו את צו הירושה כמה שיותר מהר. זה ברור ומובן שהיורשים רוצים לממש את זכויותיהם ולקבל גישה מהירה לעיזבון. העו"ד המטפל בתהליך המקוון, מבין בדיוק את מטרתכם. קבלת אישור צו ירושה לרוב תיקח כ-30 יום (אבל יכולה גם לקחת מספר חודשים). כמובן שככל שהתהליך שלכם יהיה חלק יותר ונטול תקלות - כך הוא יהיה גם קצר יותר.

האם ניתן להתנגד לצו?

כחלק מתהליך אישור הצו, הבקשה שלכם תפורסם גם ברשומות וגם בעיתונים. מרגע פרסום הצו ניתן להגיש התנגדות למשך 14 יום, זאת בתנאי שהצו טרם ניתן. במידה ולא הוגשה התנגדות ואין תקלות או צורך במידע נוסף, לרוב הצו יינתן בתוך 40 יום.

כמה יעלה לכם להגיש את הבקשה?

  • במידה ותבחרו להגיש את הבקשה באופן ידני המחיר יהיה 501 שקלים.
  • אגרת בקשה לצו ירושה אונליין הוא 426 שקלים (15% הנחה).
  • יש להוסיף גם תשלום של 130 שקלים עבור פרסום ברשומות.
  • במידה והחלטתם להיעזר בשירותיו המקצועיים של עו"ד, יהיה עליכם לשלם שכר טרחה של 1000 שקלים.

לסיכום, במידה ותגישו את הבקשה בעצמכם, תמיד יהיה סיכוי לטעויות שיגרמו לעיכובים ותקלות. בסופו של דבר מדובר במסמך משפטי לכל דבר, הדורש הבנה של החוק. נכון, לא מדובר בתהליך מסובך, אבל קל מאוד לטעות כשאתה לא עו"ד. במידה ויש ספק לגבי אופן חלוקת הירושה או ניהול התהליך המשפטי - מומלץ בחום לתת לעורך דין להגיש בקשה לצו ירושה אונליין .

ירושה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}