"הצרכן שבוי": מדוע מוצרים ללא סוכר עולים יותר
בדיקת המועצה לצרכנות מגלה פערים של עד 93% במחירי מוצרים דומים של אותו מותג כאשר המוצר המוגדר כ'בריא' וללא סוכר עולה הרבה יותר | במועצה לצרכנות אומרים כי אין הרבה איך להילחם בתופעה שכן עלויות הייצור לעיתים אכן גבוהות יותר מהמוצר הרגיל
- חזקי ניימן
- כ"ב חשון התשפ"ג
- 2 תגובות
מבדיקה שערכה המועצה לצרכנות לרגל יום הסוכרת באמצעות אתר "פרייסז", עולה כי מוצרים ללא סוכר יכולים להיות יקרים באופן משמעותי מהמוצרים הרגילים של אותו יצרן.
מהשוואה של אותו סל, שכולל 15 מוצרים, עולה כי הפער בין מחירי הסלים עומד על 17% - 192.30 שקלים לסל הבריא לעומת 163.77 שקלים - אך יש גם מוצרים שיכולים להגיע לפערים של כ־93%: חבילת ופל לימון של מן, למשל, עולה 4.44 שקלים - לעומת 8.55 שקלים לחבילה
ללא סוכר.
ב'ישראל היום' פורסמו מספר דוגמאות נוספות: סוכריות וורטרס אורגינל ללא סוכר עולות 8.65 שקלים - פער של 64% מהרגילות, שעולות 5.28 שקלים. בסילאן של טעמי הגליל יש פער של 68% - 23.61 ש"ח לעומת 14.03 ש"ח. בקטשופ היינץ יש פער של 41% - 10.81 ש"ח לעומת 7.68 ש"ח. בגרעיני תירס מתוק של יכין יש פער של 29% - 9.92 ש"ח לעומת 7.70 ש"ח. בעוגיות מרוקאיות של ארקד יש פער של 26% - 18.30 ש' לעומת 14.55 ש"ח. ברוטב צ'ילי מתוק של ווק קיים פער של 10% - 10.90 ש"ח לעומת 9.12 ש"ח. ובסירופ פטל של יכין יש פער של 17% - 17.56 ש"ח למוצר ללא סוכר לעומת 14.95 ש"ח למוצר הרגיל.
מצד שני, יש דוגמאות גם לפערים קטנים. למשל - במשקה סויה אלפרו אין הבדל כלל, ושני המוצרים עולים 13.87 שקלים; ובברנפלקס של תלמה מדובר בפער של 2% - 21.53 ש"ח למוצר הרגיל לעומת 22.02 ש"ח למוצר ללא סוכר.
במועצה לצרכנות אומרים כי מאחר שמדובר בצורך בריאותי, למי שחייב להימנע מסוכר אין הרבה אפשרויות אחרות. הסיבות לכך שהמוצרים יקרים יותר הן רבות - קו ייצור נפרד, התאמת הרכיבים לתקנים, ביקוש קטן יותר וכו' - כך שההמלצה של המועצה לצרכנות לבחון תמיד מוצרים חלופיים כדי להוזיל את הסל היא פחות רלוונטית לצרכן השבוי, שהברירה היחידה שלו היא לא לקנות, שכן, כאמור, הפערים יכולים להגיע גם ל־93%.
הוספת תגובה
לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות