י"ז תשרי התשפ"ה
19.10.2024

איכלר: "אם יפגעו הישיבות נרד מהארץ"

"ניקח את מקל הנדודים ומרכזי התורה יעברו לגולה", אמר ח"כ ישראל אייכלר • הוסיף: "אם הסתה מובילה לרצח, היינו היום במרחץ דמים"

ישראל אייכלר. צילום: יעקב כהן
ישראל אייכלר. צילום: יעקב כהן

במהלך ישיבה מיוחדת של הכנסת שהוקדשה לזכרו של ראש הממשלה המנוח יצחק רבין אמר ח"כ ישראל אייכלר, שאם יפגעו בני הישיבות "ניקח את מקל הנדודים ומרכזי התורה יעברו לגולה".

"זה חלום בלהות שאקוה שלעולם לא יהיה", אמר, "אבל מי שמרוצה מרעיון גירוש תלמידי הישיבות מן הארץ, צריך לדעת שבלי החרדים תהפוך ירושלים לעיר ערבית שתדרוש חסות בינלאומית וכוח רב לאומי".

"רבין חש בצער, כי קיים חסר גדול בחינוך יהודי בקרב הנוער הישראלי. הוא רצה שנלמד יהדות בתוך בתי הספר הכללים ולא רק בחינוך החרדי. בימיו לאיש לא היה ספק מהו יהודי. לא היתה שאלה בכלל מה זאת יהדות. היהדות היא התורה ובלעדיה אין יהדות. התורה קובעת כי כל בני ישראל קיבלו את התורה בהר סיני ובכך היו לאומה אחת".



"לא לחינם זכה יצחק רבין לכבוד הגדול אצל מרן הרב שך זצ"ל, שקיבלו לביתו בשנת תש"נ, למרות שלא תמך בממשלת השמאל. הרב שך קם ובירכו בבואו ובצאתו והודה לו על דבר אחד: על שהוא מאפשר לבני הישיבות ללמוד תורה בישראל. זאת היתה התרומה האדירה, לא רק להמשך קיומו של עם ישראל, אלא גם להיותה של מדינת ישראל מדינה יהודית".

"כשאני שומע על ההסתה שהיתה לפני רצח רבין, אני נחרד למחשבה כי מילים עלולות להרוג. כי אם אכן אמת נכון הדבר, שהסתה מובילה לרצח, היינו היום בתוך מרחץ דמים ברחובות ישראל, עקב ההסתה המתמשכת נגד הציבור החרדי ברוב כלי התקשורת בארץ".

"אביא לכם ציטוט אחד שהתפרסם בשבוע שעבר ונכתב על ידי עתונאי דתי ציוני דתי. "דמעה אחת לא תיגר מעיני, אם אראה את ישיבות פוניבז' מיר, סלבודקא וחברון גם יחד, עומדות במצבה של ישיבת חכמי לובלין בפולין". כולנו יודעים מה קרה לתלמידי הישיבה בלובלין שאפרם צבור במיידאנק, בטרבלינקה ודמם זועק מן האדמה הרוויה בפולין. נורא לחשוב שאכן כך מרגיש אדם דתי ציוני, המוסת נגד הישיבות הקדושות. למרות זאת אינני מוכן להאשים בכך, את כל חובשי הכיפות. האיש אחד יחטא ועל כל העדה תקצוף?".
ישראל איכלר הסתה רבין יהדות התורה פולין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}