ד' חשון התשפ"ה
05.11.2024

דגשים לבחירת הפלטפורמה הנכונה עבור אתר האונליין שלך

בחירה של פלטפורמה מתאימה לאתר אונליין חדש שצפוי לעלות לרשת בהמשך היא לא עניין של מה בכך. מדובר בהליך שמצריך היכרות מעמיקה עם הפלטפורמה המדוברת והדגשים השונים שבאים לידי ביטוי. כדי לאפשר לכם לבצע את הבחירה המתאימה עבורכם, עליכם לקרוא בעיון את השורות הבאות, בהן יצוינו כל הדגשים שיביאו בסופו של דבר לבחירה נכונה

דגשים לבחירת הפלטפורמה הנכונה עבור אתר האונליין שלך
אתרי אונליין צילום: FREEPIK

סביר להניח שיש לכם שירות, מוצר או הצעה מעניינת שאתם רוצים להוציא לאוויר העולם. יכול להיות שגם ערכתם מחקר מעמיק שגילה לכם מיהו קהל היעד שלכם. אבל העניין הוא, שלא בטוח שאתם יודעים כעת איך להגיע אל קהל היעד המדובר ולהפוך אותו ללקוח שישלם לכם. כדי שזה יקרה, אתם צריכים להכיר הדגשים לבחירת הפלטפורמה הנכונה  של אתר האונליין שלכם. יצאנו לבדוק את העניין באופן מעמיק עם מי שמכיר את הנושא מקרוב -  ג’ורג’ שופאני, המנכ”ל והבעלים של סוכנות איקומרס Original Concept ,  המתמחה בבניית אתר מכירות, פרסום וקידום. דאגנו לשאול את כל השאלות החשובות, כדי שתוכלו לדעת מהם הדגשים הללו ואיך תוכלו להביא אותם לידי ביטוי.

בואו נתחיל בהסבר אודות המושג "פלטפורמה" בהקשר של בניית אתרים

אפשר להשתמש במילה "פלטפורמה" בהקשרים שונים וסביר להניח שעשיתם זאת עד היום. אם לא הכרתם עד כה את משמעות המילה בהקשר של בניית אתרים, עליכם לדעת כי מדובר בעצם במערכת שעליה האתר שלכם בנוי. כל מערכת שכזו מותאמת לצרכים השונים שקיימים אצל כל בעל עסק. מערכת שכזו מציעה עורכי תוכן שונים ויש בה כמובן גם יתרונות חסרונות. לכל סוג של אתר יש פלטפורמה משלו ואתם צריכים להכיר את סוגי האתרים השונים כדי שתוכלו לבחור את הפלטפורמה המתאימה לכם ביותר.

דגש מספר 1 בבחירת פלטפורמה

הדגש הראשון שאתם צריכים להכיר כדי לבחור את הפלטפורמה המתאימה לכם נוגע לסגנון העסק שלכם. יש פלטפורמות שמתאימות לאתרי תדמית, עסקים או חברות. בעוד יש פלטפורמות שמתאימות לחנויות או עבור מי שצריכים להציג תיק עבודות דיגיטלי בפני לקוחות פוטנציאליים. כך שבשלב הראשון, עליכם לשאול את עצמכם: "מה אני צריך מהאתר שלי?". שכן, כך, תוכלו לבצע את הבחירה המתאימה לכם ביותר.

היכרות עם סוגי האתרים השונים

רגע לפני שנציג בפניכם את הדגש הבא, עליכם להכיר מקרוב את סוגי האתרים השונים. הנה ארבעה סוגי אתרים שוני:

  1. אתר עבור חנות קטנה או בינונית – מתאים למי שרוצים למכור מוצרים באופן מקוון
  2. אתר עבור חנות גדולה מאוד – מתאים למי שמעוניינים לבצע מסחר מקוון. כזה שמאפשר לבצע סידור של מגוון רחב של מוצרים שיש להם תכונות שונות
  3. אתר תדמית עבור עסק או חברה – מתאים לעסקים או חברות שרוצים שתהיה להם נוכחות דיגיטלית ברשת במטרה לשווק את המותג שלהם על הצד הטוב ביותר
  4. תיק עבודות דיגיטלי – מתאים למי מכם שצריך להציג גלריית תמונות ולאפשר לגולשים ליצור קשר

דגש מספר 2 בבחירת פלטפורמה

הדגש שיאפשר לכם לבחור את הפלטפורמה המתאימה לכם ביותר נוגע לעריכת אפיון מדויק. כזה שיכוון אתכם אל עבר המטרה של האתר. כדי ליישם את הדגש הזה, עליכם לשאול את עצמכם: "למי האתר מיועד?, מה המטרה שלו? אילו פעולות אנו רוצים שהגולשים יבצעו באתר?". שאלות מכוונות אלו יביאו להבנה טובה יותר של הפלטפורמה המתאימה לכם ביותר מבין אלו שהוצגו בפסקה הקודמת.

דגש מספר 3 בבחירת פלטפורמה

הדגש השלישי צפוי להביא לכך שתבצעו בחירה נכונה של הפלטפורמה המתאימה לכם ביותר עבור האתר שלכם. שכן, מדובר בפנייה אל חברה מקצועית שעוסקת בתחום. חברה שיש לה מומחים שמכירים את כל הפלטפורמות באופן מעמיק ביותר. ברגע שתיקחו את שירותיה של חברה שכזו, אתם עשויים לגלות כי כל הלבטים שהיו לכם ייעלמו בן רגע. שכן, המומחים של החברה יכוונו אתכם שלב אחר שלב עד שתבחרו את הפלטפורמה המתאימה ואפילו יסייעו לכם להקים אותה.

פנייה אל חברה מקצועית לבחירת פלטפורמה

אם החלטתם לפנות אל חברה שתסייע לכם בבחירת הפלטפורמה, כדאי שתדעו שיש לנו עוד כמה טיפים על הדרך בנושא. הראשון נוגע לבחירה של חברה מומלצת בלבד. כזו שרבים משבחים אותה. הטיפ השני נוגע למציאת החברה המומלצת. כדי שתוכלו להגיע אליה, עליכם לקרוא חוות דעת בלשונית הביקורות של גוגל או לשאול מכרים, כדי שתוכלו להיות בטוחים שמדובר בחברה אמינה שתסייע לכם להגיע למטרה הסופית.

אתרי תוכן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}