ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024

מחאת השוחטים: פוטרנו כי לא וויתרנו על זכויות

שוחטי מפעל 'עוף הנגב' במאבק מול ההנהלה והמעסיק • הסיבה: דרישה לוויתור על זכויות עבר, ומשכורת שטרם שולמה

השוחטים אמש בכניסה למפעל. צילום: בחדרי חרדים
השוחטים אמש בכניסה למפעל. צילום: בחדרי חרדים

כשישים שוחטים ומשגיחים חסמו אמש (א) את הכניסה למפעל 'עוף הנגב' הממוקם באופקים, לאחר שלא קיבלו את משכורת חודש ספטמבר. לדבריהם, הם פוטרו מכיוון שסירבו לדרישת החברה לחתום על חוזה העסקה חדש מול חברה קבלנית, מה שיכפה עליהם לוותר על חובות העבר של החברה הקודמת באמצעותה הועסקו.

השוחטים במפעל עוף הנגב - המאוגדים בוועד עובדים, מוחים על כך שחברת הקבלן החדשה 'אגודת זבח' שאמורה להעסיקם, החליפה אותם בעובדים אחרים, זאת מכיוון שעמדו על זכותם לקבל כספים שהקבלן הקודם חייב להם, כגון פנסיה ומענקי חגים. בנוסף מוחים העובדים על כך שטרם קיבלו את משכורת חודש ספטמבר. על פי טענות העובדים, הקבלן הקודם - אגודת השוחטים - נקלע לקשיים כלכליים, לא שילם להם את מלא הזכויות הסוציאליות, וחובות אלה טרם שולמו.

השוחטים טוענים שחברת הקבלן החדשה והמפעל ניסו להחתימם על טופס ויתור על חובות עבר כתנאי לקבלתם לעבודה מחדש, וכשלא הסכימו לכך, שכרו עובדים אחרים. כתוצאה מכך הכריזו העובדים על סכסוך עבודה כבר לפני מספר חודשים, אך מאומה לא נעשה עד כה.

ביום שישי האחרון הביא הקבלן החדש שוטרים למפעל, במטרה למנוע את כניסת השוחטים למקום. לאחר בירור הם הוכנסו למפעל שלא עבד. אמש הובאה חברת אבטחה שמנעה את כניסתם.

ממפעל עוף הנגב נמסר בתגובה ל'בחדרי חרדים': "השוחטים המועסקים במפעל אינם עובדים של המפעל עצמו אלא הם מועסקים על ידי החברה הקבלנית 'אגודת השוחטים'. ברגע שבחודשים האחרונים אגודת השוחטים לא הפרישה לעובדים תשלום עבור התנאים שמגיעים, דרשנו מהקבלן שינהג לפי חוק, ומשנוכחנו לדעת שהוא לא נוהג כך החלטנו להפסיק את העבודה איתו ולעבוד עם קבלן חדש".

"חשוב לנו שמקור פרנסתם של השוחטים לא ייפגע, ודרשנו מהקבלן החדש 'אגודת זבח' להעסיק את כל העובדים הקודמים, ובכך לקבל את כל התנאים המגיעים להם ואף לשפרם. משיקולים שלהם החליטו השוחטים לא לעבור לקבלן החדש והם מנסים כעת לגרור את המפעל לסכסוך שלהם מול 'אגודת השוחטים', סכסוך שלא אנחנו אחראים לו. אנחנו קוראים לשוחטים לשוב מיד לעבודה במסגרת הקבלן החדש ולא למרוח את הזמן".
עוף הנגב שוחטים אופקים עובדים קבלנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד