ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024

היום יוכרע: האם ה'דיל' יחזיק?

משרד הדתות הפיץ רשימה מוסכמת של מועמדים למועצת הרבנות הראשית המבוססת על דיל בין הבית יהודי, אגודת ישראל וש"ס

חברי מועצת הרבנות הראשית. צילום: ארכיון
חברי מועצת הרבנות הראשית. צילום: ארכיון



היום, יום חמישי, ייערכו הבחירות למועצת הרבנות הראשית, במלון לאונרדו בירושלים , והעניינים מסתבכים.

חיים פלאק, יועצו של סגן שר הדתות, הרב אלי בן דהן, שיגר אל אנשי הגוף הבוחר מסמך רשמי, המציג את הדיל הפוליטי שנרקםסביב הרכב המועצה.

במכתב כותב היועץ: "ישנה הסכמה בין מפלגות הבית היהודי, אגודת ישראל וש"ס, על דעת הרבנים הראשיים שליט"א, על תמיכה הדדית במועמדים דלהלן.

וכאן מופיעה הרשימה במלואה - אשכנזים: הרה"ג יצחק רלב"ג, הרה"ג דוד גרוסמן, הרה"ג יעקב רוז'ה, הרה"ג יעקב שפירא, הרה"ג יוסף גליקסברג.

ספרדים: הרה"ג שמואל אליהו, הרה"ג יצחק פרץ, הרה"ג שמעון אליטוב, הרה"ג רצון ערוסי, הרה"ג אברהם יוסף.

בשל המכתב, שיגר אחד מחברי הגוף הבוחר תלונה אל היועץ המשפטי לממשלה, בטענה שהמכתב מהווה פגיעה בטוהר הליך הבחירות, ומהווה מעורבות פוליטית אסורה של בעלי משרה ממלכתית, בניסיון לקבוע מראש את תוצאות הבחירות, ובאופן שיש בו משום הפרת אמונים.

לטענת המתלונן: "מכתב שכזה המסתמך על סמכותם של הרבנים הראשיים, פוסל את תוצאות הבחירות".

קבוצת המורדים

מאחורי הקלעים מתגברים הקולות הקוראים שלא להסתמך על ה'דיל'. חלק מה'מורדים' הם ראשי ערים ופוליטיקאים שבהחלט מתכוונים להגיע להצבעה.

אמנם, הייתה הערכה כי בלחץ ערב הבחירות לא יוכלו להגיע, אך בסופו של דבר, חלקם ערכו תוכנית ניחום אבלים בהקבלן ומיד לאחר מכן הצבעה. גם בקרב הרבנים המצביעים לא ברור עד כמה יישרו קו עם הדיל.

מלבד המועמדים המהווים חלק מהדיל רצים עוד שלושה: האחד, מועמד אשכנזי, הרב וייס רבה של עמק חפר, שסיכוייו גבוהים. הרב וייס, כפי שהגדיר אותו אחד מחברי הגוף הבוחר, נחשב לרב "סימפטי ונעים הליכות", כזה שרבים מחברי הגוף הבוחר ישמחו לתת לו את קולם, עם כל הכבוד לדילים.

"יש רבנים שלא עשו שום מאמץ, אפילו טלפון אחד לא הרימו כדי להביא לבחירתם והם סמוכים ובטוחים בדיל, שלושת המועמדים הרצים מחוץ לדיל השקיעו מאמץ רב ויש מצב שיקטפו את פירות השקעתם", אומר גורם בכיר במערכת הרבנות.

במשבצת הספרדית רצים שניים 'מחוץ לדיל', הראשון הוא הרב יוסף שלוש שעל ריצתו כבר דווח באתר לפני כשבועיים, והשני הרב אלחרר, גיסו של יו"ר ש"ס אריה דרעי. יש אומרים שש"ס הייתה שמחה לראותו 'בפנים', במקום מועמד שנותר מהעבר אך ש"ס זוכרת לו תמיכה במועמד אחר על פניו של הגר"י יוסף בבחירות האחרונות לרבנות הראשית.

מאחורי הקלעים מעורב גם המטה החרדי בליכוד במערכת הבחירות מחר, והוא מתכנן לגייס בוחרים חברי הליכוד.



ש''ס בחירות משרד הדתות היועץ המשפטי מועצת הרבנות הראשית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד