216 נפגעים בחציית מעבר חצייה באדום
שמואל אבואב, מנכ"ל אור ירוק: "היפגעותם של מאות אנשים בשנה במעבר חצייה מהווה אור אדום להתייחסות המדינה לנושא מעברי החצייה.נדרשת הגברת האכיפה והטלת עונשים מחמירים על המתעלמים מציות לרמזור אדום"
- אור ירוק
- ב' חשון התשע"ד
צילום אילוסטרציה. צלם:יעקב נחומי
כמעט עשרה הולכי רגל נהרגים מדי שנה בממוצע בעשר השנים האחרונות (2003-2012) בגין מעבר ברמזור אדום, כך על פי נתוני עמותת "אור ירוק" המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.
על פי הנתונים, מדי שנה בעשר השנים האחרונות נפגעים בממוצע כ- 216 הולכי רגל בעת חציית מעבר חצייה בגין אי ציות לרמזור אדום. מתוך סך הפצועים, כ- 38 הולכי רגל בממוצע נפצעים קשה בכל שנה.
נתון מדאיג נוסף הוא, כי החל משנת 2010 ישנה מגמת עלייה במספר הולכי הרגל שנהרגו במעברי חצייה בגין אי ציות לרמזור אדום: בשנת 2010 נהרגו שני הולכי רגל ובשנת 2013 עד חודש יולי בלבד נהרגו כבר חמישה הולכי רגל. בסך הכל בשנת 2013 נפגעו עד חודש יולי 82 הולכי רגל בגין מעבר באור אדום.
שמואל אבואב, מנכ"ל אור ירוק: "היפגעותם של מאות אנשים מדי שנה במעבר חצייה מהווה תמרור אזהרה אדום להתייחסות המדינה לעבירות הנעשות במעברי החצייה. התעלמות מרמזור אדום היא עבירה חמורה שעלולה לקצור חיי אדם. הגברת האכיפה והטלת עונשים מחמירים על המתעלמים מציות לרמזור אדום במעברי החצייה היא מחוייבת המציאות".
תל אביב היא העיר בה נפגעים הכי הרבה הולכי רגל במעברי חצייה בעקבות אי ציות לרמזור אדום
בתל אביב נפגעו 753 הולכי רגל בין השנים 2003-יולי 2013 במעבר חצייה בגין אי ציות לרמזור אדום, מתוכם 18 נהרגו.
בירושלים נפגעו 301 הולכי רגל בין השנים 2003-יולי 2013 במעבר חצייה בגין אי ציות לרמזור אדום, מתוכם 13 נהרגו.
ברמת גן נפגעו 140 הולכי רגל בין השנים 2003-יולי 2013 במעבר חצייה בגין אי ציות לרמזור אדום, מתוכם שמונה נהרגו.
בחולון נפגעו 134 הולכי רגל בין השנים 2003-יולי 2013 במעבר חצייה בגין אי ציות לרמזור אדום, מתוכם ארבעה נהרגו.
בבת ים נפגעו 104 הולכי רגל בין השנים 2003-יולי 2013 במעבר חצייה בגין אי ציות לרמזור אדום, מתוכם שישה נהרגו.
בפתח תקוה נפגעו 101 הולכי רגל בין השנים 2003-יולי 2013 במעבר חצייה בגין אי ציות לרמזור אדום, מתוכם שמונה נהרגו.
בחודש ינואר 2013 ערכה עמותת אור ירוק בשיתוף מכון גיאוקרטוגרפיה סקר מיוחד בנוגע למעבר נהגים באור אדום. על פי תוצאות הסקר, אחד מכל חמישה נהגים (18%) הודה כי 18% נסע באור אדום לפחות פעם אחת בשנה האחרונה. עוד עולה מהסקר, שכשני שליש (65%) מהציבור, טענו כי ראו נהג חוצה צומת באור אדום, לפחות פעם אחת בשנה האחרונה. בנוף 23% מהנשאלים טענו כי ראו נהג עובר באור אדום, מעל ארבע פעמים בשנה האחרונה.
מעבר צומת באור אדום הינה אחת מארבע העבירות השכיחות ביותר. זו הפרה בוטה של חוקי התנועה ונחשבת לאחת העבירות המסוכנות ביותר. חציה באדום היא הימור על חייהם – של כל משתמשי הדרך שבצומת.
מדי שנה נתפסים כ-40 אלף נהגים שעוברים באור אדום, על ידי מצלמות מהירות בישראל. ניתן למנוע מעבר באור אדום באמצעות הצבת מצלמות בצמתים, הגברת האכיפה והרתעת הציבור. יש לשפר את ניראות הרמזור בצומת וליצור שילוט בולט "רמזור לפניך".
על פי הנתונים, מדי שנה בעשר השנים האחרונות נפגעים בממוצע כ- 216 הולכי רגל בעת חציית מעבר חצייה בגין אי ציות לרמזור אדום. מתוך סך הפצועים, כ- 38 הולכי רגל בממוצע נפצעים קשה בכל שנה.
נתון מדאיג נוסף הוא, כי החל משנת 2010 ישנה מגמת עלייה במספר הולכי הרגל שנהרגו במעברי חצייה בגין אי ציות לרמזור אדום: בשנת 2010 נהרגו שני הולכי רגל ובשנת 2013 עד חודש יולי בלבד נהרגו כבר חמישה הולכי רגל. בסך הכל בשנת 2013 נפגעו עד חודש יולי 82 הולכי רגל בגין מעבר באור אדום.
שמואל אבואב, מנכ"ל אור ירוק: "היפגעותם של מאות אנשים מדי שנה במעבר חצייה מהווה תמרור אזהרה אדום להתייחסות המדינה לעבירות הנעשות במעברי החצייה. התעלמות מרמזור אדום היא עבירה חמורה שעלולה לקצור חיי אדם. הגברת האכיפה והטלת עונשים מחמירים על המתעלמים מציות לרמזור אדום במעברי החצייה היא מחוייבת המציאות".
תל אביב היא העיר בה נפגעים הכי הרבה הולכי רגל במעברי חצייה בעקבות אי ציות לרמזור אדום
בתל אביב נפגעו 753 הולכי רגל בין השנים 2003-יולי 2013 במעבר חצייה בגין אי ציות לרמזור אדום, מתוכם 18 נהרגו.
בירושלים נפגעו 301 הולכי רגל בין השנים 2003-יולי 2013 במעבר חצייה בגין אי ציות לרמזור אדום, מתוכם 13 נהרגו.
ברמת גן נפגעו 140 הולכי רגל בין השנים 2003-יולי 2013 במעבר חצייה בגין אי ציות לרמזור אדום, מתוכם שמונה נהרגו.
בחולון נפגעו 134 הולכי רגל בין השנים 2003-יולי 2013 במעבר חצייה בגין אי ציות לרמזור אדום, מתוכם ארבעה נהרגו.
בבת ים נפגעו 104 הולכי רגל בין השנים 2003-יולי 2013 במעבר חצייה בגין אי ציות לרמזור אדום, מתוכם שישה נהרגו.
בפתח תקוה נפגעו 101 הולכי רגל בין השנים 2003-יולי 2013 במעבר חצייה בגין אי ציות לרמזור אדום, מתוכם שמונה נהרגו.
בחודש ינואר 2013 ערכה עמותת אור ירוק בשיתוף מכון גיאוקרטוגרפיה סקר מיוחד בנוגע למעבר נהגים באור אדום. על פי תוצאות הסקר, אחד מכל חמישה נהגים (18%) הודה כי 18% נסע באור אדום לפחות פעם אחת בשנה האחרונה. עוד עולה מהסקר, שכשני שליש (65%) מהציבור, טענו כי ראו נהג חוצה צומת באור אדום, לפחות פעם אחת בשנה האחרונה. בנוף 23% מהנשאלים טענו כי ראו נהג עובר באור אדום, מעל ארבע פעמים בשנה האחרונה.
מעבר צומת באור אדום הינה אחת מארבע העבירות השכיחות ביותר. זו הפרה בוטה של חוקי התנועה ונחשבת לאחת העבירות המסוכנות ביותר. חציה באדום היא הימור על חייהם – של כל משתמשי הדרך שבצומת.
מדי שנה נתפסים כ-40 אלף נהגים שעוברים באור אדום, על ידי מצלמות מהירות בישראל. ניתן למנוע מעבר באור אדום באמצעות הצבת מצלמות בצמתים, הגברת האכיפה והרתעת הציבור. יש לשפר את ניראות הרמזור בצומת וליצור שילוט בולט "רמזור לפניך".
תגובות
{{ comment.number }}.
הגב לתגובה זו
{{ comment.date_parsed }}
{{ comment.num_likes }}
{{ comment.num_dislikes }}
{{ reply.date_parsed }}
{{ reply.num_likes }}
{{ reply.num_dislikes }}
הוספת תגובה
לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות