י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
"לא לעצבן את הקרמלין"

זלנסקי לוועידת 'הארץ': ישראל אשמה בקשר האיראני-רוסי

נשיא אוקראינה דיבר בנאום מוקלט לוועידת 'הארץ' ואמר כי המניעה של ישראל לסייע לאוקראינה היא החלטה שהתקבלה עוד ב-2014, והסביר כי לו ישראל הייתה מסייעת עם נשק הגנתי, הרוסים לא היו משתפים פעולה עם האיראנים

זלנסקי לוועידת 'הארץ': ישראל אשמה בקשר האיראני-רוסי
נשיא אוקראינה זלנסקי צילום: לשכת הנשיא

נשיא אוקראינה, ולדימיר זלנסקי, דיבר היום (שני) בנאום מוקלט בוועידת הדמוקרטיה של "הארץ" וקרא לישראל לסייע לארצו כנגד שיתוף הפעולה הצבאי של איראן ורוסיה. "זו החלטה מדינית שלכם", אמר הנשיא בנאומו בפני הוועידה.

זלנסקי סיפר כי בישיבות המטכ"ל האוקראיני בשבועות האחרונים, המילה "איראן" נשמעת יותר ויותר, "כמו אצלכם בישראל". עם זאת, הוא הביע אכזבה מכך שהמילה "ישראל" כמעט ואינה מוזכרת, שכן ישראל אינה מסייעת לאוקראינה מבחינה צבאית.

הוא הסביר כי אילו אוקראינה הייתה יכולה "לשמור על המרחב האווירי שלה באופן מיידי, ברגע שבו החלו לתקוף אותנו בטילים ובמל"טים, לרוסיה לא היה כעת מניע ללכת לאיראן ולהציע לה משהו בתמורה לסיוע בטרור".

"הברית הזו שלהם לא הייתה יוצאת לפועל אם הפוליטיקאים שלכם היו מקבלים בזמנו החלטה אחת – החלטה על הפתרון שביקשנו". זלנסקי אף טוען כי בתמורה למעורבות האיראנית במלחמה בארצו, רוסיה מסייעת לטהרן לפתח את תכנית הגרעין שלה.

זלנסקי ציין בדבריו כי ההחלטה הישראלית שלא לסייע לאוקראינה התקבלה עוד ב-2014, אז פוטין פלש לחצי האי קרים שבדרום אוקראינה, ואמר כי אז כמו היום, ההחלטה הישראלית נבעה מהרצון ש"לא לעצבן את הקרמלין".

לדבריו, "אני מדגיש שאנחנו מבקשים עזרה מישראל מאז שנת 2014. אבל כזו היא עמידותם של הפוליטיקאים שלכם". לצד זאת, הדגיש זלנסקי כי הברית בין רוסיה ואיראן היא עדיין עניין הפיך. "עדיין ניתן להפוך את הברית הזאת לחסרת משמעות. אם נפעל יחד, אתם ואנחנו, כפי שאנחנו פועלים עם דמוקרטיות אחרות".

ולדימיר זלנסקי מלחמת אוקראינה רוסיה איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}