י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
"מבינה רק כוח"

זלנסקי מפציר במערב לתקוף את הקרמלין אם משרדו יותקף

נשיא אוקראינה זלנסקי פנה למערב וביקש לתקוף את הקרמלין אם רוסיה תתקוף את משרד הנשיא בקייב. הנשיא זלנסקי הכחיש את מעורבותה של אוקראינה במתקפה האחרונה על גשר קרים שגרמה לסדרת תקיפות מצד הכוחות הרוסיים כתגובה

זלנסקי מפציר במערב לתקוף את הקרמלין אם משרדו יותקף
הקרמלין צילום: unsplash

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר בראיון לתקשורת הקנדית כי על המערב לפגוע בקרמלין אם רוסיה תתקוף את משרד הנשיאות בקייב. בשיחה עם רשת החדשות CTV הקנדית ו-CBC Television, אמר זלנסקי שרוסיה "לא מבינה שום דבר מלבד כוח".

"אם המסר שלהם הוא שתהיה תקיפה במרכז קבלת ההחלטות באוקראינה, תשובת העולם צריכה להיות הבאה: 'תראה, אם תפגע בבנקובה (הרחוב בקייב שבו ממוקם המשרד הנשיאותי) תהיה תקיפה במקום שבו אתה נמצא. אם תעשה זאת, אז תוך שנייה, ללא קשר לתוצאה של המתקפה שלך, תהיה תקיפה במרכז קבלת ההחלטות של המדינה שלך" הציע זלנסקי.

הנשיא גם הכחיש את מעורבותה של אוקראינה במתקפה האחרונה על גשר קרים שגררה שורה של תקיפות של הכוחות הרוסיים כתגובה. הוא הוסיף כי הוא "לא סומך על איראן", והתייחס לטענותיה של טהראן שהיא לא סיפקה לרוסיה "מל"טים קמיקאזה" מסוג שאהד 136 שגרמו לנזק חמור לתשתית האזרחית של אוקראינה בשבועות האחרונים, והותירו מאות ערים ללא חשמל.

"איראן הכחישה בפומבי את כל זה, ואמרה שלא מכרה כלום, אבל כאן אנחנו רואים מאות תקיפות נגד אוקראינה, בתשתיות אזרחיות, בבתי ספר, באוניברסיטה, ואת השבתת מערכת האנרגיה שלנו. אנשים לא יכולים לשרוד את החורף", אמר זלנסקי. "איראן מספקת מל"טים שהרגו אוקראינים וממשיכים להרוג. זה לא אחד או חמש. זו לא תאונה. זה מאות. אנחנו יודעים שקיימים הסכמים לגבי אלפי מל"טים, אנחנו יודעים את זה בוודאות, אבל מאות כבר כאן. אנחנו לא יכולים לסמוך עליהם", הוסיף.

ולדימיר זלנסקי מלחמת אוקראינה רוסיה הקרמלין קייב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}