כ' תשרי התשפ"ה
22.10.2024

ראשי הישיבות הציוניות ישבתו נגד הגזירות

גם הציונות הדתית מתקוממת נגד הגזירות על עולם התורה • ישבתו מול משרד ראש הממשלה עד לביטול הקיצוצים

צילום: מורן כהן
צילום: מורן כהן

פגישה ראשונה של מטה הפעולה המשותף נערכה בישיבת 'מרכז הרב' נגד קיצוץ תקציבי הישיבות.

בישיבה השתתפו הגר"י שפירא ראש ישיבת מרכז, הגר"ח דרוקמן ראש ישיבת אור עציון וישיבות בני עקיבא, רב, הגר"ש הבר ראש ישיבת קרני שומרון, הגר"ח אתרוג ראש ישיבת 'שבי חברון', הגר"ח גנץ ראש ישיבת תל אביב, הגר"א בלומנצויג ראש ישיבת ירוחם והגר"ד פנדל ראש הישיבה בשדרות.

מוקדם יותר נפגשו הרבנים עם חברי הכנסת של הבית היהודי, ומתחו עליהם ביקורת על שאינם פועלים די נגד הפגיעה החמורה בעולם התורה - בתקציביו בחוק הגיוס.

איילת שקד יו"ר סיעת הבית היהודי הביעה את מחוייבות הבית היהודי לנושא, וציינה כי הם מודעים לבעיות הקשות שניצבות בפני יישום ההחלטה ומקווים להתגבר עליהם, וכי מטרת העבודה בוועדת שקד הינה לבטל את הסעיפים של הסנקציות הפליליות וסעיפים פוגעניים נוספים נגד בחורי הישיבות בסוגיית הגיוס, ולהכניס את סעיף הישיבות הגבוהות כפי שהוגש על ידי האיגוד.

ישיבת ההמשך שהתקיימה בישיבת מרכז הרב בירושלים, נועדה לקבוע צעדי תגובה נגד קיצוץ תקציבי עולם התורה. תחילה סקרו מנהלי הישיבות בפני הרבנים את משמעויות הקיצוץ. הגאון רבי דוד פנדל ראש הישיבה בשדרות אמר: "הפגיעה באברך בישיבת סלובודקה גובלת באסון של ממש". לדבריו, "השר בנט נמצא במלכוד, הוא לא ראש הממשלה אלא שר הכלכלה ונמצא במערכת מורכבת, אבל עדיין חייבים לזעזע את המערכת. רבנים צריכים לצאת בשביתת רעב".

הגר"י שפירא, ראש ישיבת מרכז הרב אמר: "השתיקה גורמת לאנשים להבין שישיבה היא לא הערך העליון. בנוסף גם בחו"ל אנשים מבינים שעולם התורה בארץ אינו בסדר עדיפות עליונה, וזה מתבטא בגיוסי הכספים לישיבות".

בסוגיית גיוס תלמידי הישיבות קבע הרב חיים דרוקמן: "לא ייתכן ששר הביטחון או הצבא מקבל שליטה על הישיבות. הצבא הוא גוף מבצע, לא גוף שמייצר ערכים או מוביל מדיניות. יש כאן התהפכות יוצרות, ובמקום שהרשות המחוקקת תנחה את הצבא מה יהיו יעדיו, הוא מנסה לקדם אג'נדה שמשנה את פני התמונה. לא ייתכן ששר הביטחון יקבע את סדרי הזמנים בישיבות".

הרב דרוקמן הוסיף כי בכוונתו לקיים "פגישה בוערת", כלשונו עם השר נפתלי בנט, בה יידרש בנט "לתת בטחונות ותשובות קונקרטיות בסוגיית הקיצוץ בתקציבים והסנקציות הקשות בחוק הגיוס נגד תלמידי הישיבות".

בתום הישיבה התקבלה החלטה על שביתת שבת של הרבנים והישיבות מול משרד רה"מ עד לביטול החלטת הממשלה וקריאה לקחת אחריות ולמנוע את הרס עולם התורה בארץ.

בעוד כשבוע תקיים פגישה המשך של הרבנים ומנהלי המוסדות בכדי לעקוב אחרי יישום הדברים.
גזירות ישיבות גר''י שפירא אוצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}