ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024

שדרוג של רק קטע אחד בכביש 65 הוא מסוכן

עמותת "אור ירוק": "אם המדינה תטפל בכ-200 קילומטר של כבישים עם מסלול אחד כך שהכביש יהפוך לדו מסלולי עם מפרדה קשיחה, ניתן יהיה להציל את חייהם של 19 בני אדם בשנה"

צילום אילוסטרציה
צילום אילוסטרציה צילום: 27א לחוק זכויות יוצרים

בתאריך 8.8.13, ערכה עמותת אור ירוק באמצעות המהנדס גיורא שילוני סיור לאורך כביש 65 לצורך זיהוי מפגעים ומחדלים. הסיור נערך בקטע הדרומי של הכביש בין צומת גולני ועד עפולה עילית. קטע דרך זה הוא בעל נתיב אחד בלבד לכל כיוון.

על פי הדו"ח המיוחד שיצא בסיום הסיור, ישנם מספר מפגעי בטיחות לאורך קטע כביש זה, המסכנים את משתמשי הדרך. ראשית מצוין בדו"ח כי השוליים בשני צידי הכביש צרים מאד ומיד אחריהם ישנה שדרת עצי אקליפטוס עבי גזע. מאחר והשוליים צרים מאד, ישנו סיכון כי מי שסוטה מהנתיב יתנגש בעצים. "התנגשות זו", נכתב בדו"ח, "היא כמו התנגשות במעקב קשיח המגביר את עוצמת הפגיעה".

ליקוי נוסף שנמצא הוא, כי מאחר ומדובר על כביש בעל נתיב אחד לכל כיוון, לכל אורך הכביש קיימת סכנה של תאונה חזיתית בכל סטייה של רכב מנתיב נסיעתו. הפתרון לכך, מציין שילוני, הוא להציב "הפרדה רכה", אותה הציגה חברת נתיבי ישראל לאחרונה, לכל אורך הכביש. בנוסף, יש לדאוג לתאורה לכל אורך תוואי הצמתים.

עוד מפגע אותו מציין שילוני נוגע לעבודות השדרוג של כביש 65. לאחרונה החלו עבודות עפר לשדרוג הכביש בקטע הצפוני של הכביש, בין צומת גולני לצומת קדרים. כלומר, לאחר סיום עבודות השדרוג קטע אחד של הכביש יהיה בעל שני מסלולים לכל כיוון ואילו קטע אחר יישאר בעל נתיב אחד לכל כיוון. כתוצאה, כמות המכוניות שנוסעת בקטע המשודרג תגדל ואילו המצב בקטע הלא משודרג יילך ויחמיר. "המסקנה המתבקשת", כותב שילוני, "היא כי שני קטעי כביש 65, גם הצפוני וגם הדרומי, חייבים להיות משודרגים יחד כדי לתת רצף באיכות הנסיעה של הכביש".

על פי נתוני עמותת אור ירוק, בשנת 2012 נהרגו 13 בני אדם בכביש מסוכן זה, ו- 582 נפגעו בו בתאונת דרכים. בממוצע, נהרגים מדי שנה בכביש תשעה בני אדם, ועוד קרוב ל-900 נפצעים, בהם 28 באורח קשה. אור ירוק כבר הזהירו מספר פעמים בעבר כי הכביש מסוכן וכי יש לשפר את תשתיותיו הלקויות באופן מיידי בכדי להציל חיי אדם.
עמותת אור ירוק: "שיפור התשתית בכביש 65 צריך להיות בראש סדר העדיפויות. על הכביש להיות דו נתיבי עם מפרדה קשיחה אשר תמנע תאונות חזיתיות. הכביש צריך להיות מואר לכל אורכו ויש לדאוג שהכניסות והיציאות מהישובים יהיו מוסדרות ובטוחות לטובת תושבי האזור".
אור ירוק תשתית כביש 65 תאונות דרכים מפגעים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד