ה' אלול התשפ"ד
08.09.2024
"ישראל צריכה לצייד אותנו"

מל"טים לעבר אומן: שגריר אוקראינה מאשר ומתייחס

יממה לאחר הפרסום הדרמטי על כך שהרוסים שגרו עשרה מל"טים מתוצרת איראן שעשו דרכם בין היתר לעיר אומן בה שהו בימי ראש השנה אלפי איש, שגריר אוקראינה בישראל מאשר את הפרסום ומבהיר: "אין סיבה לישראלים במקום לעזוב את אומן מסיבות ביטחוניות"

מל"טים לעבר אומן: שגריר אוקראינה מאשר ומתייחס
אוקראינים בתפילה בכותל צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שגריר אוקראינה בישראל, יבגן קורניצ'וק, מאשר היום (רביעי) את הפרסומים בארצו לפיהם צבא אוקראינה הפיל יותר מעשרה מל"טים התקפיים מתוצרת איראנית ששיגרה רוסיה לעבר אומן במטרה לפגוע בישראלים ששוהים בעיר.

בריאיון ליערה שפירא בכאן רשת ב' הוסיף השגריר כי "שירותי הביטחון האוקראינים נערכו ופעלו היטב. אין סיבה לישראלים במקום לעזוב את אומן מסיבות ביטחוניות".

ברקע 20 החיילים האוקראינים הפצועים שהגיעו לטיפול רפואי בישראל, השגריר ציין כי אוקראינה הגישה בקשה לסיוע צבאי מישראל: "אנחנו מבקשים עוד עזרה מישראל, בדגש על סיוע צבאי. יש בקשות שמונחות על שולחנו של שר הבטחון גנץ ללא מענה. ישראל צריכה לצייד אותנו בנשק הגנה מפני מטוסים. זה הזמן. עד כה ישראל לא עשתה מספיק. ישראל טובה בסיוע הומניטרי, אבל לא ננצח עם תחבושות".

לפי הדיווח האוקראיני אמש,שהובא בכלי תקשרות שנחשב אמין, הרוסים רצו להתמקד באתרים דתיים חסידיים עם קהל רב. גורם ביטחוני אוקראיני אמר לאחד מכלי התקשורת במדינה כי "פעולות טרור מתוכננות נגד אזרחים ישראלים הם אחד התנאים להעברת רחפנים של איראן לרוסיה".

 

מלחמת אוקראינה רוסיה אומן יבגן קורניצ'וק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד