י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
"מטחנת בשר"

מגויסים מתקשרים ל'מוקד הכניעה' האוקראיני לפני גיוסם

גברים רוסים מתקשרים למוקד הכניעה שפרסמה אוקראינה להיכנע לפני גיוסם. בסרטון נראה מפקד טנק מתלונן שנשלח לחזית ללא הכשרה, וחיילים אומרים שהם ננטשו ללא אוכל. אוקראינה הרגה 550 חיילים רוסים ב-24 שעות

מגויסים מתקשרים ל'מוקד הכניעה' האוקראיני לפני גיוסם
החייל מספר מול מצלמה על המצב צילום: צילום מסך

חיילים רוסים פונים לאוקראינה ומבקשים להיכנע עוד לפני גיוסם לצבא. אנדריי יוסוב, דובר משרד הביטחון, אמר כי גברים החוששים מהגיוס יצרו קשר עם 'מוקד הכניעה' כדי לבדוק כיצד להיכנע בבטחה לפני שהם מגיעים לחזית. בסרטון שפורסם ברשתות החברתיות נראה מפקד טנק שגויס זה עתה, ונאמר לו שהוא יגיע לחרסון בעוד יומיים מבלי לירות ירייה אחת באימונים.

ה'דיילי מייל' דיווח, כי שני חיילים שנמצאים בשדה הקרב באוקראינה התלוננו שהם ננטשו על ידי מפקדיהם ללא מזון ומים, ושעדיף להם להילחם עבור הצד השני. גנרלים אוקראינים טוענים כי הם הרגו 550 חיילים רוסים ב-24 שעות, לאחר שחיילים חדשים מרוסיה החלו להגיע לחזית, והדגישו את "מטחנת הבשר שאליה מושלכים תגבורת הסמרטוטים של מוסקבה".

הגיוס הכפוי הביא להפגנות ברוסיה נגד המלחמה, דיווחים על כמעט 2,400 מעצרים תוך פחות משבוע במהלך הפגנות ארציות בעשרות ערים נגד חוק הגיוס. גאורגיה הסובייטית לשעבר, שרוסיה פלשה אליה ב-2008, אמרה כי מספר הרוסים שחוצים את גבולותיה גדל לכ-10,000 איש מדי יום מאז הודעתו של פוטין.

קזחסטן, המדינה המרכזית באסיה בגבולה הדרומי של רוסיה הודיעה שכמעט 100,000 בני אדם נכנסו למדינה מאז ה-21 בספטמבר והמנהיג שלה קאסם-ג'ומארט טוקאייב אמר שהרשויות "יבטיחו את שלומם".

מלחמת אוקראינה רוסיה מוסקבה טנקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}