ט"ז אלול התשפ"ד
19.09.2024
אישור סודי של הקבינט

לפיד מתכנן: ההסכם בין לבנון לישראל לא יוצג לציבור

כדי להימנע ממשאל עם בממשלה שוקלים להגדיר את ההסכם בין ישראל ללבנון כסימון גבול ולא כקביעה סופית. גורמים בלבנון, בישראל ובארה"ב, אישרו בימים האחרונים כי ההסכמות במשא ומתן קרובות

לפיד מתכנן: ההסכם בין לבנון לישראל לא יוצג לציבור
שולחן הממשלה צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

בצוות המנהל את השיחות על הגבול הימי עם לבנון נבחנת האפשרות להביא את ההסכם לאישור סודי של הקבינט, בטרם יוצג לציבור. כך דווח אריאל כהנא ב'ישראל היום' מפי מקורות המקורבים למשא ומתן.

על פי תקנון הממשלה, כאשר מושג הסכם בינלאומי עם מדינה אחרת, על השר שגיבש את ההסכם להניח אותו למשך שבועיים על שולחן הכנסת. לאחר מכן הוא מובא לאישור הממשלה. ואולם, במקרים מיוחדים התקנון מאשר לשר הרלוונטי להימנע מחשיפת ההסכם לציבור ולהסתפק באישורו בקבינט המדיני –ביטחוני.

"ראש הממשלה רשאי לקבוע מטעמים מיוחדים של ביטחון המדינה ו/או יחסי החוץ שלה, כי אמנה בינלאומית מסוימת תובא לאישור בפני ועדת השרים לביטחון לאומי, במקום בפני הממשלה", נאמר בסעיף 10ו' לתקנון.

על פי המקורות המעודכנים בהליך, בדרג המדיני גם נבחנת אפשרות להגדיר את הליך חלוקת המים הכלכליים בין ישראל ללבנון, כ"סימון גבול" ולא כ"קביעת גבול", וזאת במטרה להימנע מהצורך לאשר את ההסכם במשאל עם.

השיחות בין ישראל ללבנון על קו הגבול של המים הכלכליים מובלות על ידי המתווך האמריקני, עמוס הוכשטיין. גורמים בלבנון, בישראל ובארה"ב, אישרו כי ההסכמות קרובות. על פי הדיווחים הן יכללו התגמשות ישראלית משמעותית, ביחס לקו הגבול המקורי שדרשה ישראל, ואשר יעניק ללבנון נתח נכבד משדה גז פוטנציאלי שנמצא באזור השנוי במחלוקת.

מלשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה  ל'ישראל היום': "אין אישור למידע מכיוון שאין בשלב זה הסכם, כשיהיה מה לעדכן בנושא נעדכן".

גבול לבנון יאיר לפיד חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}