יותר פצועים קשה- פחות הרוגים
למרות הירידה בעולם במספר ההרוגים – עלייה במספר הפצועים קשה. מדובר על בעיה כלל עולמית שיש לפעול בכדי לשנות אותה.
- אור ירוק
- ז' תשרי התשע"ד
צילום אילוסטרציה.צלם: חדשות 24
עמותת אור ירוק: "תשתית דרך סלחנית ושיפור תשתיות יכולים לשנות את חומרת הפגיעה במקרה של תאונת דרכים. על המדינה לשפר את התשתיות לא רק בכדי להציל חיים אלא גם כדי למנוע פציעה קשה שעלולה לשנות את חייו של אדם מקצה לקצה".
בכל שנה נפצעים קשה כ-50 מיליון בני אדם ברחבי העולם בתאונות דרכים, כאשר רובם נפגעים במדינות מתפתחות. על פי מכון המחקר ההולנדי לבטיחות בדרכים SWOV, ככל הנראה, מספרם של הפצועים קשה צפוי לגדול אף יותר בשנים הבאות. בעיה זו חמורה במיוחד לאור העובדה כי מספר ההרוגים ישנה ירידה במספר ההרוגים בתאונות דרכים בשנים האחרונות. לכן, הפחתת מספר הפצועים קשה - הוא האתגר החדש בבטיחות בדרכים.
מומחים עולמיים בתחום הבטיחות בדרכים ציינו כבר כי מדובר על בעיה חמורה וכלל עולמית. הסתירה בין הירידה במספר ההרוגים לעלייה במספר הפצועים קשה, מעידה על כך שהמדיניות המופעלת להפחתת מספר ההרוגים בתאונות דרכים, איננה מובילה בהכרח לירידה גם במספר הפצועים קשה. לכן, דרושה מדיניות שונה, או נוספת, שתתמקד בסוגים השונים של תאונות דרכים.
לפני מספר חודשים, הוציא מכון המחקר SWOV דו"ח ראשון מסוגו, המנסה ליישם לראשונה את רעיון הבטיחות בת קיימא בכדי להפחית משמעותית גם את מספר הפצועים קשה ולא רק את מספר ההרוגים, כפי שהיה עד כה. על פי מודל זה, יש להפוך את הסביבה לבטוחה עד כמה שניתן בכדי למנוע ככל האפשר תאונות דרכים בה. למרות זאת, גם אם תאונת דרכים לא תמנע, בסביבה בת קיימא ההסתברות לפגיעה חמורה מופחתת כמעט לאפס.
עמותת אור ירוק: "תשתית דרך סלחנית ושיפור תשתיות יכולים לשנות את חומרת הפגיעה במקרה של תאונת דרכים. על המדינה לשפר את התשתיות לא רק בכדי להציל חיים אלא גם כדי למנוע פציעה קשה שעלולה לשנות את חייו של אדם מקצה לקצה".
בכל שנה נפצעים קשה כ-50 מיליון בני אדם ברחבי העולם בתאונות דרכים, כאשר רובם נפגעים במדינות מתפתחות. על פי מכון המחקר ההולנדי לבטיחות בדרכים SWOV, ככל הנראה, מספרם של הפצועים קשה צפוי לגדול אף יותר בשנים הבאות. בעיה זו חמורה במיוחד לאור העובדה כי מספר ההרוגים ישנה ירידה במספר ההרוגים בתאונות דרכים בשנים האחרונות. לכן, הפחתת מספר הפצועים קשה - הוא האתגר החדש בבטיחות בדרכים.
מומחים עולמיים בתחום הבטיחות בדרכים ציינו כבר כי מדובר על בעיה חמורה וכלל עולמית. הסתירה בין הירידה במספר ההרוגים לעלייה במספר הפצועים קשה, מעידה על כך שהמדיניות המופעלת להפחתת מספר ההרוגים בתאונות דרכים, איננה מובילה בהכרח לירידה גם במספר הפצועים קשה. לכן, דרושה מדיניות שונה, או נוספת, שתתמקד בסוגים השונים של תאונות דרכים.
לפני מספר חודשים, הוציא מכון המחקר SWOV דו"ח ראשון מסוגו, המנסה ליישם לראשונה את רעיון הבטיחות בת קיימא בכדי להפחית משמעותית גם את מספר הפצועים קשה ולא רק את מספר ההרוגים, כפי שהיה עד כה. על פי מודל זה, יש להפוך את הסביבה לבטוחה עד כמה שניתן בכדי למנוע ככל האפשר תאונות דרכים בה. למרות זאת, גם אם תאונת דרכים לא תמנע, בסביבה בת קיימא ההסתברות לפגיעה חמורה מופחתת כמעט לאפס.
עמותת אור ירוק: "תשתית דרך סלחנית ושיפור תשתיות יכולים לשנות את חומרת הפגיעה במקרה של תאונת דרכים. על המדינה לשפר את התשתיות לא רק בכדי להציל חיים אלא גם כדי למנוע פציעה קשה שעלולה לשנות את חייו של אדם מקצה לקצה".
תגובות
{{ comment.number }}.
הגב לתגובה זו
{{ comment.date_parsed }}
{{ comment.num_likes }}
{{ comment.num_dislikes }}
{{ reply.date_parsed }}
{{ reply.num_likes }}
{{ reply.num_dislikes }}
הוספת תגובה
לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות