י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024

האם חוגים חרדים יצביעו 'פתק לבן' בירושלים?

משה ליאון יצא למסע על קברי צדיקים בצפון • אחרי הכול תפילות יכולות לחולל ניסים ונפלאות - ולכאלה הוא זקוק בשפע • האם הצבעה חרדית ב'פתק לבן' תחסל הסיכוי של מועמד הליכוד להיבחר?

איפה בעלזא? משה ליאון. צילום: פלאש90
איפה בעלזא? משה ליאון. צילום: פלאש90



הבוקר עשה מועמד הליכוד-ביתנו לראשות עיריית ירושלים, משה ליאון, את דרכו צפונה אל ציון הרשב"י, מלווה בבני משפחתו, בנכדו אמיתי - נכד שני, בן לבתו - בדרך לחגיגת החלאקה.

אחרי החגיגה על קברו של רבי שמעון בר יוחאי, המשיכה המשפחה למסע תפילות על קברי צדיקים. אחרי הכול, מערכה לא פשוטה עומדת בפני ראש המשפחה: הקרב על ראשות עיר הבירה. והגם שתפילות עושות מחצה - גם זה הרבה.

אם בתחילה חשבו קודקודי המטה החרדים (ויש לא מעט כאלו) לצאת ב'קריאת קודש' של הרבנים וגדולי ישראל סמוך מאוד ליום הבחירות, הרי שמרגע לרגע מתברר להם שאין מנוס מלהקדים את הפרסום. כפי שהדברים נראים כעת, הקריאה תתפרסם כבר במהלך השבוע הבא, אם לא יחולו שינויים של הרגע האחרון.

הקושי הגדול הצפוי למטה החרדי של ליאון טמון בהבאת "כל החרדים" להצבעה עבורו. ראש העיר המכהן, ניר ברקת, לעומתו, אינו שואף שהחרדים יטילו את שמו בקלפי, שכן אחרי הכול הוא מועמד חילוני, אך די לו בכך שיטילו 'פתק לבן' - מה שימנע את בחירתו של ליאון. שכן, המועמד של אביגדור ליברמן זקוק לכל קולות החרדים, מלבד עוד כ-30 אלף קולות חילונים, אותם מן הסתם יצליח להביא: קצת רוסים, קצת ליכודניקים, אולי גם קצת דתיים-לאומיים.

השאלה הגדולה היא: מה קורה עם הקול החרדי?

ליאון והנכד אצל רשב"יצילום: ליאון והנכד אצל רשב"י
ליאון והנכד אצל רשב"י


מי רוצה פתק לבן?

במהלך הימים האחרונים מתחזקות השמועות כי ישנם חוגים שמתכוונים ל'הבריז'. קולות משמעותיים עלו, למשל, במהלך הימים האחרונים מכיוון חסידות בעלזא - חסידות כבדת משקל בכל הנוגע לזירה הירושלמית. אותם קולות אומרים: "נמאס לבעלזא להיות נגררת. אף אחד לא התייעץ איתם בדבר המועמד הרצוי, למה שהם ייגררו בעל כורחם?"

קולות אחרים מזכירים: "לפני חמש שנים גררו אותנו להצבעה למאיר פרוש, ואת התוצאות כולם יודעים, לא נחזור שוב על השגיאה".

חשוב להדגיש כי הגורמים הרשמיים בחסידות בעלזא מכחישים את השמועות הללו. יחד עם זאת, קשה להשתחרר מהתחושה לפיה יש מצב לפיו ביממה האחרונה שלפני הבחירות יינתן בבית המדרש של בעלזא הרמז, וכל אחד יבין מה עליו לעשות – להטיל פתק לבן. 'לא' למועמד החילוני, גם 'לא' למועמד המסורתי.

"אילו לפחות היה מתמודד מול ברקת מועמד חרדי - ניחא. היינו תומכים. אבל מדובר במועמד של יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, נכון שהוא אדם מסורתי, אבל לא חרדי, למה שנתמוך בו?", מתעקשים אותם גורמים בלתי רשמיים.

"לא חרדי, אך כל-כך קרוב לדת ולמסורת, חזקה עליו שיתמוך בדרישות החרדיות בבירה", אומרים בכירים חרדים המכירים היטב את ליאון.

צריך להניח שאם תרחיש 'הפתק הלבן' יעבוד בחסידות בעלזא - תרחיש דומה יכול להתרחש גם בבתי המדרש של חסידויות נוספות. גורם בכיר הבקי בנעשה בתחום, התעקש לומר: "יש הסכם חתום בין פלג ליטאי לבין ניר ברקת, וכך גם עם נציגי חסידויות, כאלו ואחרות".

במטה ברקת מכחישים את הדברים.

ימים יגידו. אחרי הכול התפילות של משה ליאון הבוקר יכולות לחולל ניסים ונפלאות ולשנות את המפה הירושלמית.
ירושלים ניר ברקת משה ליאון בחירות בעלזא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}