י"ז אלול התשפ"ד
20.09.2024
הפצצות הנגד בחרסון

הנשיא זלנסקי ממליץ: "אם הצבא הרוסי רוצה לשרוד שיברח"

על רקע מתקפת הנגד האוקראינית בדרום המדינה, נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי קרא לכוחות לברוח ולהציל את חייהם: "אם הם רוצים לשרוד – הגיע הזמן שהצבא הרוסי יברח. לכו הביתה"

הנשיא זלנסקי ממליץ: "אם הצבא הרוסי רוצה לשרוד שיברח"
המלחמה באוקראינה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, קרא לכוחות הרוסיים לברוח ולהציל את חייהם על רקע מתקפת הנגד האוקראינית בדרום המדינה, סמוך לעיר חרסון. לדבריו, הצבא האוקראיני הצליח לשחרר שטחים כבושים אף שרוסיה הכחישה את הדיווחים על המתקפה. "אם הם רוצים לשרוד – הגיע הזמן שהצבא הרוסי יברח. לכו הביתה", אמר זלנסקי. "אוקראינה לוקחת בחזרה את מה ששלה".

המתקפה הדרמטית בדרום מגיעה לאחר חודשיים של קיפאון. במקביל, מתגברים החששות מפני אסון גרעיני שתחנת הכוח הגרעינית זפוריז'יה, הגדולה באירופה, עקב הפצצות במתחם. האוקראינים טוענים כי ההפצצות מגיעות מהכוחות הרוסיים; רוסיה טוענת את ההיפך.

בנאומו זלנסקי הבטיח שהכוחות האוקראיניים ירדפו אחרי הצבא הרוסי "עד הגבול". לדברי אולקסיי ארסטוביץ', יועץ בכיר של זלנסקי, הוא אמר כי ההגנות הרוסיות "נפרצו בתוך כמה שעות" באזור חרסון. המודיעין הבריטי העריך כי הכוחות הרוסיים שנמצאים בעיר חרסון בגדה המערבית של נהר הדנייפר נמצאים במצוקה של ממש, וסובלים במיוחד מהשיבושים שהאוקראינים יוצרים בקווי האספקה שלהם.

לאורך השבועות האחרונים הפציצו הכוחות האוקראיניים באינטנסיביות את הגשרים באזור העיר, במה שעשוי להסתמן כהכנה למתקפה שהחלה אתמול. הבריטים מעריכים כי המצוקה הגדולה של הכוחות הרוסיים בדרום אוקראינה מאלצת אותם לבצע שינויים והתאמות של ממש בכוח האדם והיקף היחידות המוצבות שם, שלטענתם – רבות מהן נמצאות בגירעון של ממש בכוחן.

מנגד, בכירי מודיעין אמריקניים הבהירו אתמול כי לארה"ב אין אינדיקציה שרוסיה עורכת העברת כוחות בהיקף נרחב מאזור דונבאס לאזור דרום אוקראינה.

מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר זלנסקי חיילים חרסון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}