כ"א תשרי התשפ"ה
23.10.2024

השייח סלאח סירב לתנאי השופט - ויישאר במעצר

מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית סירב לתנאים שקבע בית המשפט - הרחקה מירושלים והפקדה כספית - והוא יישאר יום נוסף במעצר • ארגוני המקדש מברכים

צילום פלאש 90
צילום פלאש 90



ראש הפלג הצפוני של התנועה האיסלמית, ראאד סלאח, סירב לתנאים שקבע בית המשפט, והוא יישאר במעצר עד למילוי התנאים. אם לא, יובא סלאח מחר (ד) לדיון נוסף.

בית המשפט קיבל את בקשת חוקרי מפלג המיעוטים ביחידה המרכזית, והרחיק את סאלח למרחק של 30 ק״מ מירושלים למשך 180 יום. בנוסף נדרש סלאח להפקדה כספית של 50 אלף שקל אם לא יעמוד בתנאים.

במטה אירגוני המקדש מברכים על מעצרו של ראאד סאלח היום, בדרכו למסיבת עיתונאים שנועדה להסתה נגד עליית יהודים להר הבית. במסיבה, היזומה על ידי קרן אל אקצה, היה אמור להשתתף גם המופתי של הר הבית אכרם צברי, כמאל חטיב, חאתם עבד אל קאדר ועוד, במטרה לגבש דרכים לסלק את הנוכחות היהודית מהר הבית.

אמש פירסמה קרן אל אקצה שבראשותו של ראאד סאלח דו"ח, שלדעתה מוכיח שהנוכחות היהודית בהר הבית הולכת וגוברת. לדבריהם, "אל אקצה בסכנה", ו"היהודים נערכים לבנות מחדש את בית המקדש" באמצעות ייהוד המקום על ידי המוני יהודים שצפויים לעלות להר הבית בימי החגים.

במטה אירגוני המקדש מברכים אומרים "אנו מקווים שמעצרו של השייח' המסית יוריד את מפלס האלימות המוסלמית בהר הבית". עוד הוסיפו כי "למרות שההסתה האיסלמית נמשכת גם לאחר מעצרו, אנו מקווים שמשטרה תעמוד במשימתה לאבטח כניסה חופשית של כל יהודי שיחפוץ לעלות למקום הקדוש בכל ימי החגים".

"מניסיון העבר אנו קוראים למשטרה ליישם בהר הבית את מודל מערת המכפלה, שלפיו המתחם כולו פתוח ליהודים בחגי ישראל. כזכור, לדרישת החלוקה הזו שותפים רבים במערכת הפוליטית כולל סגן שר החוץ זאב אלקין. אם המשטרה תיכשל שוב, ותסגור את ההר, או תגביל את ביקורי היהודים במקום, לא יהיה מנוס מהעברת אבטחת המקום לידי חברת שמירה חיצונית, כפי שנהוג בעיר-דוד וברובע המוסלמי".
מקדש סלאח מאסר תנאים אל אקצא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}